Auteur Topic: De Opdrachten  (gelezen 354684 keer)

Offline Schulz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Opdrachten
« Reactie #680 Gepost op: 20-10-2012, 09:09:48 »
Knap hoor! Vooral Swifty, maar ook NextGP en TDietz  ::confettie:: Ik vond het maar lastige raadsels. Complimenten voor Schulz voor het bijeensprokkelen van de raadsels  ::ok::. Is het mogelijk om de raadsels plus antwoorden nog ergens te publiceren?
::jaja::
raadsel 1: 2025 (oplossing van tdietz en Swifty, ik had 9801)

raadsel 2: eerst gaan ibung, swifty, vieffan naar murine. Vieffan vaart terug en neemt MC en LDH in de boot terug. Ze stappen alledrie uit op murine en ibung stapt terug in de boot. Ibung stapt vervolgens uit en tdietz, hillo en nextGP stappen in de boot. Tdietz laat hillo en nextGP achter op murine en haalt vervolgens ibung op van feline. Ibung laat vervolgens tdietz achter op murine en vaart terug om Miek en Ycaris op te halen. De drie dames varen vervolgens terug naar Murine. Waardoor ze allemaal op murine staan. (oplossing van tdietz)

raadsel 3: Lukie, slim als hij is, legt onderweg twee depots aan.
De eerste van 2000 bananen, want dan kan hij daar de ideale lading van 1000 bananen laden.
Daarvoor moet hij 5 keer de afstand van eiland naar depot afleggen, drie keer heen en twee keer terug.
Dan heeft hij 1000 bananen gegeten, dus het depot is op 200 km.
In het tweede depot komen 1000 bananen, daarvoor moet hij heen, terug en weer heen. Hij eet weer 1000 bananen bij het vervoer, dus die ligt op 1000 gedeeld door drie van depot 1, 333 1/3 van depot 1 dus 533 1/3 van eiland, dus nog 466 2/3 km tegaan,
1000 bananen in laatste depot en 446 2/3 te gaan, dus 1000 - 466 2/3 bananen houdt ie over, is 533 1/3.

raadsel 4: ze vullen de maatbeker met water tot een bepaalde maat, dan gooien ze de vrucht er bij in, en ze kijken hoeveel het water stijgt. Dan laten ze vrucht drogen. Dan doen ze langzaam vrucht erin, als water met de helft gestegen is van vorige keer halen ze vrucht eruit. Snijden natte gedeelte eraf. Hoppa twee delen.

« Laatst bewerkt op: 20-10-2012, 11:26:42 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #681 Gepost op: 20-10-2012, 11:26:53 »
raadsel 5: Als de prijs in de gele tas zit, zou de waarheid staan op zowel de gele tas als op de groene tas. Als de prijs in de zwarte tas zit, zou de uitspraak van de zwarte tas en van de groene tas waar zijn. De prijs moet dus in de groene tas zitten.

raadsel 6: Addie zei: ik ga met de boot weg (als hij dan met de boot weg gaat sprak hij de waarheid en kan hij niet met de boot weg, als hij met de helikopter gaat loog hij en kan hij dus niet zo weg)

raadsel 7: Lemmyfan weegt 49 en Ycaris (247-100-52-49=) 46 kilo. Ycaris en KD roeien naar de overkant. Dan roeit Ycaris terug. Vervolgens roeien Ycaris en Lemmyfan samen naar de overkant. (beide combinaties zijn minder dan 100 kilo). Dan roeit Ycaris weer terug en stapt ze uit. Bjorrn stapt in en roeit vervolgens alleen naar de overkant, waar KD en Lemmyfan staan. KD stapt dan in de boot om Ycaris weer op te halen. Samen roeien ze terug, en iedereen is over.

raadsel 8: deze vind ik zelf nog steeds onvoorstelbaar.
ja, hij kan beter wisselen.
Het probleem op deze wijze geformuleerd wordt door velen beschouwd als het standaard driedeurenprobleem. We formuleren de oplossing ervan uitgaande dat de speler aanvankelijk deur 1 aanwijst. Wanneer de speler de mogelijkheid wordt geboden van keuze te wisselen, is een nieuwe situatie ontstaan waarin deur 3 geopend is. Om een goede beslissing te nemen berekent de speler in deze nieuwe situatie de kans dat de auto achter deur 2 staat. Deze kans is een voorwaardelijke kans. Als de auto achter deur 2 staat, zal de presentator altijd deur 3 openen; deze situatie doet zich voor met kans 1/3. Als de auto achter deur 1 staat, zal de presentator maar in de helft van de gevallen deur 3 openen; deze situatie doet zich voor met kans 1/6. De auto staat in de gegeven situatie dus twee keer zo vaak achter deur 2 als achter deur 1. Door van keuze te wisselen wint de speler dus in 2/3 van de gevallen de auto.

Raadsel 9 had niemand goed:
Hij vraagt aan Ycaris: Is het waarschijnlijker dat Lemmy de waarheid spreekt dan Bjorrn.

Als Ycaris ja zegt weten we dat Bjorrn niet de willekeurige kan zijn!
-   ycaris waarheid: lemmy willekeurig, Bjorrn leugenaar
-   ycaris liegt: Lemmy willekeurig, Bjorrn waarheidspreker
-   ycaris willekurig: Bjorrn waarheid of leugenaar

Als Ycaris nee zegt weten we dat Lemmy niet de willekeurige kan zijn.
-   ycaris waarheid: lemmy leugenaar, Bjorrn willekeurig
-   ycaris liegt: Lemmy waarheid, Bjorrn willekeurig
-   ycaris willekurig: Lemmy waarheid of leugenaar

Als het antwoord ja is vraagt hij aan Bjorrn: Als ik jou zou vragen of het linkereiland het goede is, antwoord je dan met ja?

Als het antwoord nee was vraagt hij aan Lemmy: Als ik jou zou vragen of het linkereiland het goede is, antwoord je dan met ja?

Een waarheidsspreker zou als het juist was met ‘ja’ antwoorden, en als het niet de juiste weg is met nee.

Een leugenaar zal als het juist was ook met ‘ja’ antwoorden, en als het niet de juiste weg is ook met nee.

Dus het links als het antwoord ja is, en recht als het antwoord nee is.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #682 Gepost op: 20-10-2012, 12:00:23 »
thnx schulz ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #683 Gepost op: 20-10-2012, 12:19:58 »
Protest bij raadsel-2!

In de strandtent stond

Citaat
Raadsel 2:
Vijf koppels staan op Feline.

Tdietz-ibung
LdHmolletje-swifty
Molcrazy-Vieffan
Hillo-Miek37
NextGP-Ycaris

D*N wil ze allemaal naar Murine hebben.
Hij heeft een boot.
Helaas de mannen van de koppels zijn erg jaloers en willen niet dat hun vrouw zonder hem met een andere man in de boot zit als aan de ander kant zal zijn.
Hoe lost D*N dit op?

Bij geen maximale bootcapaciteit had D*n ze best allemaal tegelijk mee kunnen nemen :)

Of het eiland feline kunnen laten hernoemen naar murine obviously - maar dat zou misschien wat omslachtig zijn geweest.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #684 Gepost op: 20-10-2012, 12:22:22 »
Protest bij raadsel-2!

In de strandtent stond

Bij geen maximale bootcapaciteit had D*n ze best allemaal tegelijk mee kunnen nemen :)

Of het eiland feline kunnen laten hernoemen naar murine obviously - maar dat zou misschien wat omslachtig zijn geweest.
in de opdracht stond ook dat ze slechts met zijn drien in de boot mochten ;)

is hier weggevallen

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #685 Gepost op: 20-10-2012, 12:29:09 »
Vermoedde al dat jullie inderdaad wat andere omschrijvingen hadden gekregen.  ;)

Kende bv het bananan-verscheep raadsel van Lukie -volgens mij doorgaans met een kameel in een woestijn- maarja, in woestijnen kan je wel dingen neerleggen maar op zee zinkt toch vrij veel. En anders drijven ze wel weg.
Dus was wel benieuwd of daar een alternatieve verklaring voor zou worden gegeven :)

Heh en zou voor #4 eveneens voor een alternatieve oplossing zijn gegaan. Via wat balanceren zwaartepunt bepalen, daar recht doorheen snijden - en je hebt ook exact gelijke helften.

Maar verder zijn ze wel als verwacht hoor ::hypocriet:: :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 20-10-2012, 12:39:42 »
Protest bij raadsel-2!

In de strandtent stond

Het omzetten is door de tijdsdruk slordig gebeurd door de organisatie.  ::schaam::

Omissie in raadsel twee werd ik door Swifty na 1 minuut al op gewezen. In pm's is dat naar de kandidaten rechtgezet. Maximaal drie en D*N vaart zelf niet mee.

En inderdaad was het het raadsel van kameel en woestijn. Pas gisteravond bedacht ik dat op zee een depot wat moeilijker was. ::schaam::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #687 Gepost op: 20-10-2012, 12:55:49 »
Ik dacht ook direct, hup allemaal in de boot, klaar. Maar nee, maximaal 3. Dus toen dacht ik, D*N kan ze dan wel mooi gewoon per paar heen en weer roeien :D maar nee, D*N ging zelf niet mee. En toen heb ik het ontzettend ingewikkeld gemaakt, is die boot veel vaker op en neer gegaan dan de oplossing die Schulz hier neerzet :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #688 Gepost op: 20-10-2012, 12:59:12 »
arme D*N  :\'(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #689 Gepost op: 20-10-2012, 14:52:32 »
Ik dacht ook direct, hup allemaal in de boot, klaar. Maar nee, maximaal 3. Dus toen dacht ik, D*N kan ze dan wel mooi gewoon per paar heen en weer roeien :D maar nee, D*N ging zelf niet mee. En toen heb ik het ontzettend ingewikkeld gemaakt, is die boot veel vaker op en neer gegaan dan de oplossing die Schulz hier neerzet :P
Thnx, ik moet zeggen dat ik zelf ook vind dat ik hem simpel heb opgeschreven :)

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #690 Gepost op: 20-10-2012, 18:55:54 »
Wat gebeurd er als addie niet op tijd stemd?

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #691 Gepost op: 20-10-2012, 18:56:30 »

Dan vierendelen we hem  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #692 Gepost op: 20-10-2012, 18:59:21 »
Dan vierendelen we hem  ::jaja::

Dan krijgt hij een zwarte stem voor de eerst volgende eilandraad.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #693 Gepost op: 20-10-2012, 19:03:37 »
Dan krijgt hij een zwarte stem voor de eerst volgende eilandraad.
oke thnx

en ik ga ervanuit dat de leider dan sowieso veilig is deze executie :)

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #694 Gepost op: 20-10-2012, 19:06:08 »
de stemmen zijn al binnen. Verhaal komt eraan ;).

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 20-10-2012, 19:33:09 »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #696 Gepost op: 20-10-2012, 19:39:47 »
De volgende opdracht komt morgenmiddag!

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 20-10-2012, 19:50:39 »
Dank voor het laatsten van de antwoorden Schulz ::bravo::.
Alleen ben ik inmiddels natuurlijk de raadsels vergeten  ::dom::  ::rofl::
Als ik weer thuis ben ga ik denk maar eens de raadsels uitprinten, nog even puzzelen en dan de antwoorden erbij pakken. Waren het nou drie ronden? Je merkt toch wel dat het allemaal moeilijker gevolgen is als je zelf niet op het eiland zit :(
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #698 Gepost op: 20-10-2012, 19:53:24 »
4 rondes Ycaris ;).

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 20-10-2012, 20:08:59 »