Joepie!!!!!!!!!!!!!
Ik ben superblij met zowel mijn overwinning bij de evenwichtsbalk als bij de crea-opdracht. Ik was echt bang dat het gebrek aan focus me zou nekken bij de evenwichtsproef en vreesde een beetje dat het feit dat ik nog geen tijd had gehad voor een toeliching bij mijn bord een minpunt zou opleveren.
Maar nu ben ik klaar met neusapen dresseren en kan ik me volledig overgeven aan het ritme van het eiland. Wellicht zelfs voor zeer lange tijd .......
Maar goed, nu nog even wat toelichting. Gelukkig was het al opgevallen dat het gehele eiland een weegschaal is, wat toch een mooi symbool voor afvallen is. Lemmyfan heeft dat al in extreme mate gedaan zoals je kunt zien. Ergens las ik dat Bjorrn (sorry dat ik je naam verkeerd op je handdoek heb geschreven
) nog altijd 100 kg weegt, dus voor hem gaat dit niet op. Hij stelt zich meer op als de clown van het gezelschap en is dus ook zo geportretteerd. Ze liggen gezellig met zijn tweeën bij elkaar en hebben het duidelijk heel gezellig samen. Echter: het eiland is ze nog niet zo vriendelijk gezind; er liggen gemene vijandelijke vissen op ze te loeren.
Ycaris ( ik dus) daarentegen is helemaal 1 met de natuur.dit komt natuurlijk door haar eerdere verblijf op een eiland, maar ook doordat ze de eerste bewoner van afvallerseiland was en niet inde laatste plaats door haar leeftijd. Ze is wat meer in harmonie met zichzelf en haar omgeving. De zeepaardjes en neusapen aanbidden haar, de schatten van het eiland staan tot haar beschikking en zelfs heeft haar lijf zich aangepast aan al het water om haar heen: ze is een zeemeermin geworden. Uiteraard alleen wanneer het van pas komt. Laat de waterproeven maar komen!
Verder liggen er nog wat spullen die van pas komen bij het overleven, zoals een bijl en wat eten.
Wat ik wel erg jammer vond, was dat ik tussen het speelgoed van mijn kinderen geen nijlpaarden heb kunnen ontdekken. Dat had het plaatje afgemaakt. Gelukkig heb ik de neiging kunnen weerstaan om ze om vier uur 's nachts wakker te maken om te helpen zoeken weerstaan