Zo,ik ben op zoek gegaan naar bruikbare materialen voor mijn drankje en denk dat ik aardig geslaagd ben. Ik ga een rijstwijnachtig drankje brouwen en had daarvoor een koker nodig die aan een kant gesloten is. en kijk eens wie (en wat) ik tegen kwam.
Die moet ik hebben dacht ik; precies goed!
dus heb ik die koker geruild tegen Addie die ik tussen de struiken gehurkt zag zitten (zeker ook teveel bananen gegeten)Nou, die man blij, ik blij.
Wat hij verder met Addie gaat doen weet ik niet.
Weer bij het kamp gekomen heb ik de koker gevuld met een flinke schep rijst. onderweg had ik wat suikerriet gevonden, heb die fijngestampt en het zoete sap bij de rijst in de koker gedaan en een flinke scheut water toegevoegd.
Een beetje stom van me was dat ik de koker niet eerst goed heb schoongemaakt dus moest ik een smaakje toevoegen, tja en dan ligt kokos wel erg voor de hand. Maar dat vond ik te gemakkelijk en ben nog maar een keer op expeditie gegaan. En wat schetste mijn verbazing? Ik vond een durian. Nou, dat is de ideale vrucht om onaangename smaakjes te verdoezelen.
snel terug naar het kamp want mijn brouwsel heeft wel even tijd nodig om drinkbaar te zijn. Het viel nog niet mee om de vrucht in stukjes te krijgen, maar het is me gelukt.de kleine stukjes toegevoegd bij de andere ingredienten en de koker met een touw hoog in de boom gehesen. Hopelijk gaat de boel snel gisten en kan ik donderdag iedereen een overheerlijk origineel drankje inschenken.
Ik gooi hiermee heel hoge ogen denk ik.