Om deze opdracht goed te kunnen beoordelen, heb ik voor de zekerheid eerst maar eens even gecheckt wat een yell precies is. Wat blijkt? Het is een 'aanmoedigingskreet, geschreeuwde leuze'. Specifieker nog, het is een kreet die meestal door een groep wordt geroepen om zichzelf of anderen op te peppen of aan te moedigen.
Naar maar waar: omdat ik een yell moest beoordelen en geen lied of gedicht, eindigen er allereerst twee mensen onderaan die wellicht meer moeite hebben gestoken in de opdracht dan iemand die er direct boven eindigt... Maar het is ook belangrijk dat je de opdracht uitvoert.
Daarom op de laatste plaats, met 0 punten:
Bjornn
Zoals gezegd, dit is een heel gedicht. Bovendien hangt het aan elkaar van de te gemakkelijke rijmpjes die nergens op slaan (Maar LdH/Jij verdient het ook ja; Molcrazy en Robbie/Natuurlijk vergeet ik jullie nie!). Met andere woorden: het is een gedicht in plaats van een yell, en dan ook nog een heel zwak gedicht.
Op de vijfde plaats, met 1 punt:
Lemmyfan
Ook jouw gedicht loopt niet echt lekker: Kelapa en chocola rijmen bijvoorbeeld helemaal niet...
Op de vierde plaats, met 2 punten:
Ibung.
Op zich is deze yell het meest bruikbaar om als groep te schreeuwen. Dat bracht me in een lastig parket. Want is dit daarmee ook de beste uitvoering van de opdracht en daarme 6 punten waard? Uiteindelijk heb ik zwaar laten wegen dat het hier om een creativiteitsopdracht gaat. En ik denk dat we het er snel over eens kunnen zijn dat dit de minst creatieve uitvoering is.
De top 3 bestaat dus uit drie dreigende, wraakzuchtige yells. Mooi, dat kan ik wel waarderen!
Maar van die drie hebben twee zich helaas ook niet volledig aan de opdracht gehouden.
Op de derde plaats, met 3 punten:
Nieky.
Net als de nummer 5 en 6 meer een gedicht dan een yell, maar dit gedicht loopt veel beter en is grappiger. En creatiever dan de nummer 3. Alleen is het geen aanmoediging voor een van de eilanden, maar voor jezelf! En dat was niet de opdracht.
Op de tweede plaats, met 4 punten:
Vieffan.
Kort en krachtig, prima yell. Lekker dreigend en dus veelbelovend. Maar net als Nieky moedig je jezelf aan in plaats van een kamp. In de opdracht stond: een yell voor Kelapa, Murine of Feline.
Op de eerste plaats, met 6 punten:
Ycaris.
Een aardige yell, goede boodschap. Er valt wel wat op aan te merken: qua rijm is het een limerick, maar het metrum klopt niet helemaal. Probeer het maar eens mee te brullen: dat gaat niet zo goed. Om die reden is het geen superyell. Maar je hebt je wel aan de opdracht gehouden én er zit creativiteit in. Daarom de eerste plaats!