Eindelijk een beetje schot in de zaak.. Ik vond deze afleveringen leuk sws, het liep eindelijk een beetje. Jammer dat het zo lang geduurd heeft in de eerste afleveringen, te veel mensen zijn afgehaakt om nog een nieuwe Mol te beloven voor volgend jaar vrees ik.
Leuke opdrachten dit keer, lekker vlot.
(gestolen of niet is idd niet erg belangrijk zolang ze maar leuk zijn om naar te kijken.
)
Een aantal mensen nu definitief geschrapt en/of naar (zeer) onwaarschijnlijk geplaatst.
Ik heb niet de tijd gehad om de afleveringen een tweede maal te bekijken wat wel zou kunnen helpen denk ik - en lees te weinig analyse hier om alle details in oogschouw the kunnen nemen.
Kerrie is mogelijk maar het hele debacle omtrent die 'vrijstelling' vanaf het begin zit me dwars. Waarom je Mol in die positie plaatsen vanaf dag 1 sws, dat is een behoorlijk groot risico. Bovendien lijkt ze nu al meerdere dingen te hebben gedaan om juist weer vertrouwen te winnen. Kan een act zijn natuurlijk maar mja. Jury's out maar ik vind het risico persoonlijk te groot zo vroeg in het spel. Dat kan bewust zijn geweest wie weet, maar we weten allemaal hoe hardnekkig eerste indrukken zijn en hoe moeilijk je erna weer afkomt sws.
Ik denk dat het logischer is je Mol niet in die positie te plaatsen en af te wachten wat iedereen erna doet.. en als Mol had ze geweten hoe of wat en dan was die vrijstelling nemen erg onlogisch, vooral omdat hij erna weer verdween, en daarmee haar reden ervoor ook.
Erin wordt idd wat verdacht in beeld gebracht maar dat doen ze bij een hoop kandidaten dus dat kan camouflage zijn. Ik heb haar nog niet veel zien doen om tegen haar te pleiten. Omtrent het 'laten we dit of dat doen' in Melbourne, dat is een beetje lastig te beoordelen vind ik - al zei ze wel dat ze
'maybe' zeiden omtrent de city hall dus dat kan onnodig constructief zijn. Ook krijgt ze best wat aandacht als potentiële mol op de site en vind ik het nog steeds vreemd dat ze voor die vrijstelling + ? ging in de vrijstellingsroute. Waarom, als mol..??
Aisha, geen idee. Ik moet echt eigenlijk sommige dingen nogmaals bekijken..
Maar het feit dat nu Mozzie ineens veel op haar zou hebben gezet volgens die info..? Waarom zou hij dat Sam hebben toevertrouwd en waarom horen we haar niet zeggen hoe bummed ze is dat die info dus eigenlijk compleet waardeloos was..?? Ik weet niet of ze nu gewoon zo naïef is of dat ik er wat achter moet zoeken of niet, maar bizar imho - bovendien die exemptie weggeven voor wat zij deed leek het nogal goedkoop verkopen eerlijk gezegd. Sam zei het zelf ook al wel volgens mij had ze een betere deal kunnen krijgen bij degene met de meeste freebies als ze daar zo bang voor was sws. Idk... Jury's out. Ik ga proberen of ik bepaalde dingen een tweede keer kan zien misschien schept dat meer helderheid..
Ally kan ook nog wel misschien maar zo over the top lijkt onwaarschijnlijk eerlijk gezegd.
Ps Vrij wonderbaarlijk dat ze die twee celebs eruit hebben gehaald in die pixel opdracht.
Voor wat betreft sleutel-plaats: Dame Edna zou altijd worden gekozen imho, door de bekendheid en opvallendheid qua karakteristieken. Daar zou de Mol geen enkele invloed op kunnen uitoefenen tenzij het een anti-mol actie was om krediet te winnen. Er was inmiddels al best wat geld verdiend in vorige opdrachten dus ik neem aan dat dat niet het geval was..
De Mol zou dus eerder in de andere groep zitten denk ik qua uitbeelden. Dame Edna wordt sws bedacht en geraden.. (ofwel de Mol liftte mee op wat de ander(en) al bedacht hadden..).
In ieder geval lijken me de kansen voor de Mol (qua sabotage) beter in de groep die niet Dame Edna als optie kreeg.