Vorig jaar kwam ik na een heel uitgebreide redenatie uit dat het geen acteur zou zijn, en toch noemde ik Anne-Marie als schot voor de boeg mol
Goed dit keer iets logischer misschien, wat voor type mol willen de makers?
En de verdeling man vrouw maakt echt niet uit (ook niet van vorig jaar met de drie vrouwen in de finale) want yvon, milouska, inge was bijv. 3x een vrouw de mol. Sinds 2009 is het dan weliswaar man (jon) vrouw (kim) man (patrick) vrouw (Anne-Marie), dus nu weer een man zou logisch zijn. Maar in dit spel is niks logisch
Maar wie is dan mijn schot voor de boeg mol? De laatste 4 mollen waren acteurs, sterker nog van alle BN'er mollen waren alleen Dennis en Milouska geen acteurs. (ja Yvon heeft ook geacteerd toch?). Dan ligt een acteur wederom voor de hand.
Mezelf verplaatsend in de makers zegt mijn gevoel dat het dit keer echt geen acteur is. En wat me opvalt in de samenstelling van de groep is dat de 5 vrouwen alleen van origine geen actrice zijn. Tania (zangeres) Zarayda (presentatrice) Carolien (cabaret) Janine (is sowieso de mol niet, presentatrice) en Paulien (schrijfster, cabaret). Je zou er bij kunnen zeggen dat cabaret ook onder acteren valt, dan is dit voorgaande niet van toepassing
Als ik een schot voor de boeg mol aan moet wijzen ga ik voor Kees Tol, juist omdat hij zo'n type is die lekker al zijn acties weg gaat lachen en misschien ook wel goed in de groep ligt, dat zou hij kunnen uitbuiten om mensen zand in de ogen te strooien.