Heb je helemaal gelijk in Jordyep maar er is een grens toch? Kees bijvoorbeeld, de hoofdverdachte op deze site, is op tijd in de kerk, haalt enveloppen binnen en is 1 vd de 3 die een luik opent bij de laseropdracht. En dat in 2 afleveringen. Voor mij te veel van het goede om een kandidaat te "spelen" of om een goede mol te zijn. Daniël idem dito.
Er zijn na 3 afleveringen nog steeds 3 mensen (van de 6) met weinig potbijdrage. Waarvan 2 er individueel zelfs nog geen een euro hebben bijgedragen. Die hou ik dan extra in de gaten. Dit is natuurlijk geheel mijn eigen mening, no disrespect aan de kees-verdenkers. Ik besef dat ik in de minderheid ben en misschien is na vanavond alles weer anders
Goed ik denk dat als je een aantal ex-mollen langs diezelfde meetlat legt, je een eenzelfde soort resultaat krijgt.
Inge had zelfs €2500 verdiend die er weer afging. Nu vind ik dat zelf wat flauw maar dat lag niet aan Inge, maar aan de opzet van de serie. Meerdere mollen hebben zeker niet in de eerste twee afleveringen grote slagen geslagen temeer daar veel anderen al beginnen met (nep)mollen vanaf dag één.
Maar dat even buiten beschouwing latend en kijkend naar de drie die jij noemt.
Twee ervan staan nog wel bij mijn verdenkingen sws, en de 3e is in reserve - maar er zijn andere factoren die ik wel degelijk ook belangrijk vind zoals hoe gedraagt de mol zich in de groep en hoe speelt hij of zij in op groepsprocessen, is er iets waaruit blijkt dat hij of zij voorkennis heeft of wat zou de mol doen in zus en zo-situatie. Niks biedt garantie, maar het zijn dingen die wel een aanwijzing kunnen zijn.
Tania - Mogelijk zeker. Wat mij betreft wel erg de 'fysiek ongeschikte' kaart spelend wat een beetje flauw is (niet bungee jumpen, te traag om echt iets te doen in het veld (?), niet springen bij de cliff etc). Daarnaast een edit die er wat mij betreft wel duimendik bovenop ligt (wat overigens uit diverse reactie van de internationale gemeenschap die niet op fora meeleest etc ook blijkt, velen komen tot dezelfde slotsom).
Zarayda - Leuke vrouw, kan nog zeker maar een beetje hetzelfde verhaal als Tania (en ook waarom ik in S11 nooit geloofd heb in Soundos ondanks dat er geen harde bewijzen tegen waren). Ik zie haar niet écht saboteren, meer dan meeliften op haar natuurlijke angsten. Al drie afleveringen lang. Dat vind ik toch wat magertjes. Mogelijk, ja. Maar wel een flauw molverhaal: ja daar deed ik niks want ik deed alsof ik het niet durfde. Ja daar deed ik ook alsof ik het niet durfde, maar ja...
Ik houd beiden in gedachten want het is niet uit te sluiten vooralsnog. Maar ik had dan toch ergens een wat leuker verhaal verwacht, en wat meer pit ook vooral...
Paulien: Over Paulien heb ik zelf nog de meeste twijfels, en ik denk zeker nog wel dat het mogelijk is. Tegelijk spreken er dingen tegen die meer met haar algemene gedrag en reacties te maken hebben, en beslissingen zoals het springen voor de €500 in afl 3. Dus je kunt Kees wel afserveren op afl 1 & 2 maar dan ga je toch aan wat mij betreft een mogelijk veelzeggende opdracht in afl 3 voorbij.
Nogmaals garanties zijn er uiteraard geen. Maar om deze kandidaten alleen te beoordelen op het feit dat ze nul euro in kas hebben gebracht en daarom meer 'mols' zijn vind ik eerlijk gezegd ook wat kort door de bocht.