Waarom Carolien?
Misschien geeft zij minder weg qua 'uitdrukkingen' kennelijk (?)
Exact! Ik houd geloof in mijn eigen methode.
Daaruit zijn nu Kees en (opvallend misschien) Carolien overgebleven.
(Paulien is nog een soort backup voor als Kees en Carolien beide zouden afvallen, maar ze is toch eigenlijk al erg onwaarschijnlijk)Dat was echter ook zo bij Tim vorig jaar?
(En daar was mijns inziens meer voor te zeggen qua 'sabotages').
Correct, sommige kandidaten geven heel weinig weg. Tim vorig jaar, maar ook Jan Kooijman het jaar daarvoor. Wat je stelt zou natuurlijk dit seizoen net zo goed voor Kees kunnen gelden. Sterker nog, net als bij Tim Kamps lijkt bij Kees momenteel alles zo perfect te kloppen, dat het al bijna te obvious is.
Hoeveel 'sabotages' waren er van Anne-Marie in de eerste vier afleveringen vorig jaar? Ik bedoel maar, dat zegt duidelijk vrij weinig.
Kees heeft al sinds aflevering 1 'dingetjes' die mij het gevoel geven dat hij kandidaat is, maar het blijft allemaal zonder duidelijke indicatoren. Opmerkingen en akties die daarbij horen zijn ook allemaal dubbel uit te leggen (nog een overeenkomst met Tim Kamps). Daarmee blijft hij wel verdacht en mogelijk als Mol.
Wat opvalt aan Carolien zijn haar uitbundige (overdreven?) reacties bij de executies. Hetzelfde na het 'afvallen' van Tim in aflevering 3 en ook weer op het veilig zijn van Tim in aflevering 4. Hier leek ze zelfs meer opgelucht over dan over het zelf veilig zijn! Het kan allemaal echt zijn (ik heb natuurlijk gaan baseline van haar), maar het ligt er allemaal zo dik bovenop... en als ik dan verder nog niks overtuigends heb waargenomen dat erop duidt dat ze kandidaat is...
Het enige wat echt tegen haar spreekt is die € 1000,- van de laseropdracht! Afgezien daarvan heeft ze, waar het niet nodig was, nauwelijks geld in de pot gebracht. Mogelijk is ze door het groepsproces tegen wil en dank in die laatste positie gekomen. Het is veel geld, maar als zij als Mol de cover van een fanatieke kandidaat hanteert die wil 'verdelen en heersen', dan past het dan maar laten slagen van de opdracht beter in dat patroon en ben je in ieder geval niet meteen vanaf dag 3 in de picture zoals Anne-Marie vorig seizoen.
Op zoek naar een verklaring is het maar een theorie, he Alles afwegend is het een klein verschil, maar toch neig ik momenteel naar Carolien. Naast het feit dat ik haar ondertussen ook wel leuker zou vinden als Mol (en gezien de verdenkingen ook verrassender).