Ik neig zo langzamerhand meer naar Kees, maar de enige die het voor mijn gevoel niet kan zijn is Paulien... Hmm, ze maken het wel lastig dit jaar... (tenminste, als je de priesteraanwijzing niet meerekent...)
Och de 'afvallerstheorie' (waar ik sws geen voorstander van ben) bleek ook onwaar dus wie weet.
Hoewel de 'priesterhint' in combinatie met de afleveringstitel wel sterker is mijns inziens zal ik er in ieder geval nooit mijn molkeuze op baseren. M.a.w. als Kees dingen had gedaan zoals Tania of Tim was hij zeker niet op mijn verdachtenlijst gekomen zelfs al zaten er 3 priesterhints in.
Verder klopt het wat je zegt:'voor je gevoel'.
Een voordeel van de ondertiteling is dat je extra zorgvuldig let op wat iedereen precies zegt en in welke volgorde dat gebeurt. Dat maakt dat je meer opvalt waar er in de edit duidelijk eea gesuggereerd wordt.. Hetzij door dingen die elkaar snel opvolgen, hetzij door iets dat terugkeert.
Niet dat je dan niet fout kunt zitten met je keuze uiteraard.
Maar het zorgt er wel voor dat je een stuk 'droger' kijkt naar wie nou werkelijk wat zegt, wanneer en wat meer suggestie lijkt te zijn. Zo vond ik Zarayda direct na de aflevering te hebben bekeken vrij verdacht. Bij nogmaals op de keper beschouwen en ziend hoe alles in elkaar valt meen ik dat het toch hoofdzakelijk de edit is die tot dat gevoel leidt.