een paafr nieuwe plaatjes
en het overlijdens rapport
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referentie: VORP 03061903
Datum: 19 juni 2003
Tijdstip: 02:00
BA: dr. J.K. Schot, patholoog-anatoom AMC
Contact Recherche: Rechercheur L. Maas, District Amsterdam-Amstelland
Bijlagen: 1. Foto lichaam
2. Foto voet met opschrift
3. Foto hoofd
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte Officier Koch,
Lichaam is direct uit ambulance bij mij binnengebracht. Ambulancepersoneel had (hersen)dood reeds geconstateerd; lichaam had in ambulance niet op reanimatie gereageerd.
Aan uitwendig onderzoek op het overschot leidde ik direct af dat man aan een niet-natuurlijke oorzaak is overleden. Hij is twee keer met een scherp voorwerp gestoken (1 x rug, 1 x buik). Dader heeft met precisie gestoken, exact tussen de vijfde en zesde rib, waar de rug het meest kwetsbaar is. Vermoedelijk is de directe doodsoorzaak echter verdrinking, daar ik water in de longen aantrof.
Ik heb de man om 00:21 officieel dood verklaard. Gezien de onderkoelde staat van het lichaam schat ik het tijdstip van overlijden op 23:50. Oorzaak: verdrinking, hoogstwaarschijnlijk ten gevolge van spierslapte, resulterend uit bloedverlies.
Bij de lijkschouwing constateerden wij voorts:
• Gebit in gave toestand.
• Bloedgroep AB (!)
• Een klein litteken links van navel.
• Penis is besneden.
• Rechtervoet bevat opschrift, klaarblijkelijk met watervaste pen geschreven (geen tatoeage!), gedeeltelijk leesbaar.
• Een zgn. flyer in de linkerbroekzak: “Paradisco 3000, 13 juni 2003”
• Een postbankpasje in de linkerbroekzak, behorend aan dhr. R. Mechan, gironummer 6191074.
• 160 euro briefgeld in de linkerbroekzak.
• Sleutels in de rechterbroekzak.
• Om nek: twee kettingen, een met afbeelding salamander (zie bijlage), ander met geometrisch symbool;
• Op achterkant Salamanderketting Arabisch schrift:
Aldus naar waarheid opgesteld te Amsterdam,
Met vriendelijke groet,
Dr. J.K. Schot
Patholoog-Anatoom