Ik wist even geen opvolgende hint te verzinnen - en toen was ik het weer vergeten
Waldo staat al op het punt om zijn ommetje wandelen als moeder Waldo hem moederlijk tegen houdt met 'neem je wel een regenjas, paraplu, poncho of opblaasbaar afdakje mee jongen? Die prachtig roodwitte kleren staan je wel geweldig, maar voor je het weet regent het, en dan..' "Nee, dat zal toch niet gebeuren moeder", antwoord Waldo bezwerend: "Iedereen weet: the rain in Spain stays mainely in the plain". 'Wat een onzin, vandaag zit je niet eens in Spanje' "Nee, dat niet.." 'En daarnaast..' moeder Waldo pakt haar tablet erbij.. 'Ja, de regen in Spanje blijft vooral bij de bergen aan de noordzijde van het land. Waar
heb je het over?!'
Waldo kijkt wat beduusd om zich heen.. "Ja, maar, maar - we moeten voor onze liever zoekers toch hints geven. We zitten hier niet bepaald in een metropool, en het duurt echt eeeuwen als je geen hints geeft, dus ik.." '
HINTS?? Hints? Waldo? Is dit weer een van je spelletjes? Zitten we nu een spelletjes voor je zoekers te doen? En dat vertelt mij ook niets he! Niks geen waarschuwing dat ik even het huis aan kant kon maken, even een stofdoekje over de lampen, wat lekkers in huis, misschien naar de kapper..' "Moeder, ze zijn hier niet echt. Denk ik." Waldo pauzeert, en denkt.. al die keren dat hij op het toilet zat..
Ondertussen protesteert Ma Waldo rustig door: 'En ik vond het nog wel zo gezellig dat je even op bezoek was gekomen, dat doe je normaal nooit. Maar dat was ook alleen maar om.. Alleen voor die zoekers van je, met hun
hints.' "Neenee, mijn hints!" 'Ja, dat is hetzelfde. Nou goed, als de zaken er zo voor staan.. Heb je al een goede hint bedacht? Wacht! Wat je natuurlijk kunt doen is een hint naar Chi-' "Nee, die hebben we al gedaan. Vader was er even naartoe gereden weet je nog?" 'Ohja. En ze hebben je nog niet gevonden?' "Nee." 'Verwonderlijk. Doen ze er normaal maanden over ofzo? Ik bedoel als j-' "Een hint is vaak makkelijker als je hem al weet. Nee, ik denk dat ze ditmaal wel genoeg informatie moeten hebben". 'Ohja, en anders kan je natuurlijk beginnen over al die presidenten hier in de buurt he? Met Washington en Jefferson en Clinton en Lincolnv-' "Nee die telt niet mee. Ja, die waren inderdaad mogelijk geweest, behalve dat ze het nu ook weten nu je het al hebt gezegd" 'Ooooohja, alles wat ik zeg horen ze meteen.. Dat is nog even wennen hoor.. Zeg, hoeveel van die zoekers heb je? Want anders kan ik meteen de groeten doen aan tante Marietje en natuurlijk aan oom Pie-' "Nee, we gaan hier niet de positie van de post ondermijnen. Laat ze het nu eerst maar even oplossen."