Ja, dat kan toch gewoon? Niet zeggen wat de aanwijzing is. Maar het wel vertellen en dan iets anders verzinnen zou wel grappig zijn. "Psst, jij bent mn maatje, als jij niet op mij stemt, zeg ik wat de aanwijzing is. De aanwijzing was: de munt ligt onder een boomstronk." Ik zou het trouwens ook niet zeggen als ik de munt gevonden zou hebben. Blijft de rest lekker zoeken en kan je hem op een onverwacht moment inzetten.
Ik vond het trouwens een zeer spannende aflevering. Wel had ik eerst het idee dat de 'winnaars' dachten dat ze met zn vieren genoeg stemmen hadden om matti weg te stemmen. Vond dat al zo raar en verwachtte eigenlijk dat ze iets met Min Hee of Paul hadden afgesproken (of met Peggy, dat zou helemaal cool zijn geweest, twee dolken in de rug). En hoewel ik Min Hee een sterke kandidaat vind, vond ik haar deze aflevering niet op haar best. Als je toch ziet dat er groepjes zijn en dus waarschijnlijk ook complotten, dan ga je je toch niet afzijdig houden??? Haar redenering, nu is het individueel, klopt niet. Niet zoals zij denkt en dat had ze toch kunnen zien en op anticiperen.
Prachtig, dat gezicht van Fatima tijdens de bekendmaking van de stemmen. En ook de bedenkelijke gezichten tijdens het praatje tussen Fajah en Evi vlak voor de stemmen. Volgens mij zagen ze het toen al aankomen, maar dan is er niets meer aan te doen. Kreeg wel heel erg het idee dat Fatima pissig is op Fajah dat zij haar belofte niet is nagekomen. Maar ja, what goes around, comes around.