Tdietz, Swifty, NextGP en Bjorrn zaten rondom een kampvuurtje gezellig na te praten over de vorige opdracht.
Bjorrn heeft heel veel eten gevonden en gekookt dus dat kunnen ze lekker opeten.
Opeens roept Tdietz: ''Wat is dat daar in de lucht?''
De andere kijken en zien het ook. Swifty: ''Is het een vogel?''
NextGP: ''Nee het is D*N met een parachute!''
Langzaam komt het figuur steeds dichterbij de kandidaten.
Maar het was niet D*N, het was iemand anders.
''Hier ben ik afvallertjes!'', zei hij.
De kandidaten waren teleurgesteld. Bjorrn: ''Ow ben jij het
''
Swifty: ''Jij bent helemaal niet leuk
''.
Schulz: ''Ik kwam jullie vertellen dat er een verschikkelijke natuurramp gaat plaatsvinden,
en ik wilde jullie hier weghalen!''
Tdietz plast ik zijn broek van schrik en zegt: ''Haal ons snel weg dan!''
Schulz: ''How wacht eens even, dat
wílde ik doen. Maar omdat jullie zo vervelend tegen mij deden toen ik hier net landde, laat ik jullie lekken hier zitten.''
Er landt een grasgroen vliegtuigje en Schulz stapt in.
''Dit kun je niet maken!'', roept NextGP. "Ja toch wel!'', lacht Schulz.
Een kwaadaardige lach volgt, die na het opstijgen van het vliegtuig steeds zachter word,
tot hij niet meer te horen is.
Tdietz begint te huilen en ook voor Swifty en NextGP wordt het allemaal eventjes teveel.
''Ok niet panikeren nu!'', zegt Bjorrn. ''Als we samenwerken komt het allemaal goed.''
''Wat wil je doen dan?'', vraagt NextGP. Swifty: ''Ja, we weten nieteens wat voor een natuuramp het is.''
Bjorrn legt uit hoe ze het kunnen overleven: ''Ik heb op Kelapa een proef moeten doen die zou bepalen wie de samensmelting zou kunnen halen. Ik heb een kaart in mekaar gezet van de eilanden van dit spel en heb gezien dat Monyet Island vlakbij ons eiland ligt.''
''Dus?!'', vraagt Tdietz huilend. Bjorrn: ''Dus kunnen we een vlot bouwen en over zee naar Monyet varen. Dan zijn we gered!''
De kandidaten vinden het een goed plan en beginnen snel allemaal te bouwen.
NextGP: ''Ik heb een heleboel hout gezien in de grot,
daar kunnen we mooi een vlot van maken.''
Iedereen gaat naar de grot om hout te halen.
Swifty: ''Het is wel donker hier zeg.'' NextGP: ''Inderdaad, ik hoop wel dat we genoeg tijd hebben voordat de natuurramp begint.''
Dan horen de kandidaten ineens een gestommel. ''Wat was dat?'', vraagt Tdietz geschrokken.
''De grot is ingestort, we zitten vast!'', schreewt Swifty en ze valt flauw.
Ook de andere kandidaten vallen flauw van de schrik.
Ongeveer een uur later.''Ze worden wakker'', zegt D*N. Schulz: ''Ik ben benieuwd naar hun reactie.''
Langzaam worden de kandidaten een voor een wakker.
Ze vragen zich af wat er is gebeurt en waar ze zijn.
''Wat is er gebeurt en waar zijn we?'', vraagt Bjorrn dan ook.
''Haha'', zegt Schulz. ''Ik zal het uitleggen.''
D*N: ''Een april!!!''. Schulz kijkt hem boos aan en zegt: ''Ik wilde het ze vertellen
''.
NextGP: ''Waar hebben jullie het over?''
D*N legt het uit: ''Er is helemaal geen natuurramp. Het was allemaal deel van een nieuwe opdracht voor jullie.''
Schulz: ''Degene die het laatst zou flauwvallen wint.''
Bjorrn: ''Wat NextGP waarschijnlijk bedoelde is dat het geen een april is, het is een december.''
Schulz en D*N kijken elkaar vragend aan. ''Echt?'', vragen ze tegelijk.
''Oeps :O''
Einde.