Filmisch mooie aflevering maar ik ben bang dat ik het qua eerste indruk met tumtum eens ben.
Ergens voelt het voor een afl die 10 minuten langer duurde dan normaal (moet voorbij gevlogen zijn
) een beetje magertjes als kijker.
Ik vond de bungee opdracht erg mooi en ook psychologisch wel interessant, maar meer voor de kandidaten en groepsprocessen onderling. Als kijker heb je er niet zo heel veel aan want je kunt er weinig uit afleiden. Misschien dat me bij een tweede keer kijken meer opvalt. Het lijkt er wel op dat mensen zichzelf tegen hebben gesproken in die bus dus nog even zonder alle 'ik gun het die wel of niet' en inschattingsperikelen was het zelfs met de beste bedoeling heel makkelijk om een verkeerde inschatting te geven. Ik zie ook niet direct een reden voor de mol om zich daarmee te bemoeien, wat boeit het de mol wie naar huis gaat - en zelfs al zou hij of zij toevallig wel een vrijstelling hebben gekregen weet je nog niks want niemand zou ooit een vrijstelling inleveren voor 1000 euro, al helemaal niet in afl 1...
Dus als er al iets gemold is zou dat volgens mij in opdracht 1 moeten zijn maar ook daarvan kregen we uiteindelijk alleen maar flarden te zien dus is onduidelijk hoeveel wie nou inleverde van degenen die op tijd bij de kerk aankwamen of waarom sommige mensen zo lang gedaan hebben over het bij die kerk komen. We zien bijv helemaal niet meer hoeveel enveloppen die mensen nog geopend hebben en je hebt ook geen enkele indruk van hoe ver ze van die kerk afwaren allemaal, dus er valt weinig zinnigs over te zeggen. Afgezien van wat opvallend gedrag door bijv Tim tov Janine etc.
Begrijp me niet verkeerd, ik vond het wel een fraaie aflevering maar om één of andere reden heb ik het gevoel dat het allemaal zo chaotisch en onduidelijk was dat je geen steek opgeschoten bent omtrent wat een mogelijke mollenactie was. De enige die ik echt al bereid was af te schrijven wegens zijn in het oog lopende gedrag (wat hij kennelijk als tactiek beschouwde?) en een veel te grote nadruk oa in de test was Ewout maar die vloog er dus ook uit dus sja.