Hints die ik vond in afl. 1: Het verlossende woord
Janine:
-1e in de kerk, alleen als je in de kerk was werd het geld van de pot afgetrokken.
Nee, alleen wie op tijd in de kerk was kon geld verdienen, er werd helemaal nergens iets van afgetrokken. En Janine is de Mol niet, weet ik 100% zeker.
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?
Die kans is vrij klein, of zoals al gezegd, de Mol had dan ingefluisterd gekregen of hij wel of niet moest springen, of er was nog een wending gekomen, je weet dat dit widm is, er kan altijd een wending op de loer liggen, bijv. Art komt ineens vertellen dat die vrijstellingen niet allemaal voor dezelfde aflevering geldig zijn, maar dat elke kandidaat een andere moet hebben, of zo iets dergelijks. Is altijd wel een draai aan te geven.
---
Tja, m.i. kon de Mol nog niet veel doen in deze aflevering, maar als ik er dan toch over moet nadenken, zou ik zeggen dat de Mol nog niet te veel wil opvallen. Dus wel op tijd in de kerk zijn, met een paar enveloppen over. En bij het bungeejumpen, ik denk dat hij daar ook niet wist of de kandidaat boven wel of niet zou springen. De Mol zelf wil natuurlijk dat die kandidaat geen vrijstelling krijgt, en zelf wil hij er waarschijnlijk ook geen. Hoewel het wel hebben van een vrijstelling dan weer kandidaats overkomt, maar ja, er zijn zoveel smoesjes te verzinnen waarom je wel of niet springt. "Ja, ik dacht, zij zeggen natuurlijk, hij springt niet, dus de vrijstelling gaat in de springt wel bak, dus ik dacht als ik wel spring heb ik die vrijstelling, maar dat dachten zij beneden natuurlijk ook, dus misschien zat de vrijstelling wel in het springt niet bakje, dus ik besloot om toch maar niet te springen."
Dus ik denk dat we hier gewoon niet zo heel veel mee kunnen, en dat er misschien ergens in een seconde een soort-van hint zit, waar we na aflevering 10 van zeggen dat dat wel ver gezocht was. En dat de Mol nog helemaal niet in de spotlights is getreden.