Opdracht 1: het vinden van de kerk.
- Ewout heeft vijf hele enveloppen open gemaakt. Dat is een beetje veel, al zeg ik het zelf.
- Tim denkt dat 20 ZAF een plaats is. Ik vermoed dat Tim een slimme meneer is en heus wel weet dat 20 ZAF staat voor 20 Zuid-Afrikaanse Rand.
- Waarom geeft Daniël zijn enveloppen aan iemand die er al vier heeft opgemaakt? Plus, die dichte enveloppen zouden dan toch nooit meetellen mocht Ewout op tijd binnen komen.
- Tim bezig met het goed observeren van alles en iedereen. Het kan zijn dat hij dat als kandidaat doet, of als mol.
Te laat: Daniel, Paulien, Tania, Zarayda, Kees en Tim.
Op tijd: Janine, Joep, Carolien en Ewout.
(Art zei dat er vijf op tijd waren. Ik telde er vier. Dus het zou goed kunnen dat Tania op tijd was, aangezien die volgens mij na Ewout naast de gezellige priester mocht staan. Maar goed Art zegt wel meer dingen en niets is wat het lijkt, peace, YOLO, what ever)
Pot: + €800,-
Opdracht 2: bungee jumpen
- Daniel springt, Carolien zegt van niet, dus geen vrijstelling voor Daniel.
- Tania springt niet, Janine zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Tania.
- Zarayda springt niet, Paulien zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Zarayda.
- Kees springt, Ewout zegt van niet, dus geen vrijstelling voor Kees.
- Joep springt niet, Tim zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Joep.
- Paulien springt niet, Zarayda zegt van niet, dus een vrijstelling voor Paulien.
- Janine springt niet, Tania zegt van niet, dus een vrijstelling voor Janine.
- Carolien springt wel, Daniel zegt van wel, dus een vrijstelling voor Carolien.
- Tim springt niet, Joep zegt van niet, dus een vrijstelling voor Tim.
- Ewout springt niet, Kees zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Ewout.
Joep liegt over het feit dat hij nog nooit heeft gesprongen, maar vertelt ook doodleuk in de bus dat hij behoorlijk last heeft van hoogtevrees.
Groep twee wil dat iedereen een vrijstelling krijgt, ‘omdat er vast nog wat achter zit’. Dit alles op aanraden van Joep en Zarayda. Wat mij doet vermoeden dat de mol juist niet in de groepje zit, de kans dat er een sufferd in dat spel zit en wel de vrijstelling verkoopt (Ik noem een Georgina Verbaan die haar drie jokers inlevert in aflevering 1 van seizoen
is altijd aanwezig. Het risico daarop wordt alleen maar groter als je daar mensen in meesleept.
Carolien, Janine, Paulien en Tim verkopen geen van allen hun vrijstelling. Dus geen geld in de pot.
Zarayda is heel nadrukkelijk aanwezig, het zou niet heel verstandig zijn als mol zijnde, omdat de focus dan al snel op jou gaat liggen.
Pot: - €4000,-
Pot totaal na aflevering 1: + €800,-
Ewout krijgt een rood scherm en stemde (deels) op Joep, aldus de voice-over terwijl hij zijn test aan het invullen was.
Mijn mollen:
1: Daniël (Voornamelijk om die zeg maar behoorlijk verdachte ruilactie met Ewout en hij kwam niet aan in de kerk, zelfs niet met de aanwijzingen van Ewout)
2: Tim (20 ZAF is geen plaats. Hij kwam niet aan in de kerk. En meneer gunde de pot geen 1000 euro door een vrijstelling weg te geven aan Joep, het ligt er allemaal dik bij hem op, maar ik kan er toch niet omheen)
3: Paulien (Paulien is raar en de geschiedenis van alle Wie is de Mol? Seizoenen wijst uit dat het vaak de rare vrouwen zijn. Ik ben mij er van bewust dat deze theorie nergens op slaat)
4: Kees. (Gewoon, omdat het kan)