Ik blijf het vreemd vinden (sommigen hebben het hier ook al aangehaald) die wisseltruc met de enveloppen tussen Ewout en Daniël.
- Ewout 4 enveloppen opengemaakt en weet waar ie naar toe moet.
- Daniël 2 enveloppen opengemaakt, begint over het ruilen van de enveloppen. Waarom?
Zoals Ewout al aangaf doet dit spelletje rare dingen met je brein. Dat verklaart een hoop raar gedrag van diverse mensen in afl 1.
Ewout begon er ineens een punt van te maken dat hij als de 'bad guy' naar voren zou komen als Daniël op zijn 'duurverkregen' informatie mee zou liften naar het correcte (?) eindpunt. Daniël, (grootmoedig als hij is
), dacht vervolgens: Ja dat kan idd niet, en misschien zit er nog wel een consequentie verbonden aan hoeveel je wel of niet geopend hebt (los van de €100 per envelop) dus misschien is het niet eerlijk wel die informatie van Ewout gratis te gebruiken, weet je wat, een compromis: We wisselen twee enveloppen om dan staan we ongeveer quitte en heb ik toch informatie over waar ik heen moet.
Vervolgens (of ervoor al?) is Ewout gaan denken in termen van vrijstellingen en opende ze alsnog.
Waarom komt hij uiteindelijk toch bij de kerk uit?
Ik blijf het een vreemd iets vinden.
Iedereen kwam uiteindelijk bij de kerk aan, zoals we in beeld zagen, en iedereen kreeg volgens mij ook een soort van verhaaltje/ stukje historie van Zuid-Afrika. Dat werd alleen wat sneller in beeld gebracht aan het einde.