Ik heb dit eens als cynisch grapje gemaakt..., maar van bovenaf zie je dat dus niet!! Je kan er tijdverschil bijpakken (eerst bakje kiezen, dan pas iemand naar de jump toe lopen), maar uiteindelijk komt het erop neer, dat je dat niet ziet van boven! Wat ze wel hebben gedaan, is een mindfuck naar de oplettende kijker, door af en toe de bakjes te verwisselen (camera view, samengevoegd met wat iemand denkt, en iemand doet: links, rechts, nee links, toch rechts...). Maar uiteindelijk is het zoals het is: eerste groep: probeert te naaien, 2e groep: gaan voor de vrijstelling van je partner. Als je dus Daniel als partner heb en je wil 'm geen vrijstelling geven, doe je de vrijstelling in het bakje "springt niet". Dat deed ze, geen vrijstelling.
Hmm, ik vraag me af of je het niet kon zien van boven...
Er is een stukje met Ewout en Tim (?? dacht ik zo even uit m'n hoofd, kunnen ook anderen zijn geweest), die naar beneden staan te kijken:
'Heeft ze 'm?'
'Ja, ze heeft de vrijstelling. Kijk maar, ze heeft 'm in haar hand.'
(Ook dit gesprek kan iets anders zijn verlopen, geen zin om nu terug te kijken.)
Maar waar het om gaat; er is dus van bovenaf wel degelijk iets te zien, en er kan dus ook gezien worden of iemand iets in het linker bakje doet of in het rechterbakje. Daarom lijkt het mij inderdaad wel logisch dat ze om die reden steeds de bakjes verplaatsen.