Hier is dan mijn mini-interviewtje met Wie is de Mol? kandidate: Wilmie.
1. Zit er veel verschil tussen wat de kijkers zien en wat de kandidaten echt meemaken tijdens de opnames?
Antwoord: Als je drie weken filmt en daar negen afleveringen van een uur van maakt, kun je gerust zeggen dat kandidaten van alles meemaken dat de kijkers niet te zien krijgen.
2. Als Wie is de Mol? een seizoen zou maken met oud-kandidaten, zou je dan weer mee willen doen?
Antwoord: Het ligt eraan op welke bestemming de opnamen gemaakt zouden worden. Ik zou bijvoorbeeld geen trek hebben in een heel koud of regenachtig land. En zo onbevangen als we toen waren kun je nu niet meer zijn. Mensen gaan rollen spelen, doen alsof ze de Mol zijn en daarmee elkaar op het verkeerde been zetten.
3. Jij werd tijdens het spel het meest verdacht als Mol, waarom denk jij dat je hoofdverdachte was?
Antwoord: Ik was zelf ook erg verrast dat mensen mij verdachten. Ik was gewoon mezelf.
4. Wordt je nog wel eens herkent als kandidaat van Wie is de Mol?
Antwoord: Nee gelukkig niet.
5. Als je aan Australië denkt, denk jij dan Wie is de Mol? of valt dat wel mee?
Antwoord: Ik denk dan inderdaad aan alle leuke dingen die ik er beleefd heb.
6. Vindt je het soms niet gek dat Wie is de Mol? nu zo’n groot succes is?
Het gaat eigenlijk een beetje langs me heen, ik heb niet eens televisie! Ik vind het wel erg leuk dat het programma nu eindelijk de Gouden Televizier-ring heeft gewonnen. (dat lees ik dan op internet)
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen?
Ik vond het in ieder geval heel leuk om te doen!