Als je 'm mij in drie zinnen kan uitleggen ben ik je eeuwig dankbaar. En alleen dan kan het echt een hint zijn, want die moet tenslotte in drie zinnen uitgelegd kunnen worden.
Zuid Afrika staat bekend om 'de grote vijf'. Binnen deze vijf dieren staat de leeuw bekend als de koning der dieren. Metaforisch gezien kun je de Mol vergelijken als een koning van het spel, de leeuw; de leider, de saboteur.
Vervolgens wordt er dan een lijst van verschillende verwijzingen over leeuw/koning weergeven, die leiden tot/naar Kees.
Dan zal ik het over een andere boeg gooien.
Versie 1:
Kees is bij Big 5 opdracht de "LION". Als je de I aan de N vastplakt heb je een M. Als je vervolgens die letters husselt krijg je "MOL".
Versie 2:
Kees van de leeuw bij de big 5 opdracht. In het mollenboekje staat een afbeelding van een leeuw met het getal 13 er in. Kees is de 13de mol. (Vierde zin: Daarnaast is er in het mollenboekje op het kaartje van Zuid Afrika een pootafdruk van een katachtige te zien.
Die link met koning der dieren die Jelsir noemt kan ik me ook nog wat bij voorstellen. Alle verwijzingen naar koning Salomon gaan me een stap te ver.
Op de eerste pagina van het topic dat Jelsir heeft aangemaakt, worden de belangrijkste punten genoemd.