Tijdens de uitzending werd de bewuste sprong uitgezonden tot verbazing van Karin de Groot. De sprong komt niet in het archief van Beeld en Geluid en zal ook uit de uitzending van afgelopen week geknipt worden. Dit op verzoek van Janine die niet de rest van haar leven geconfronteerd wil worden met deze beelden, elke keer als ze een interview geeft. De sprong zat gisteravond nog wel in de aflevering die je op internet kunt terugkijken, maar daar wordt hij dus binnenkort uitgeknipt.
Hm, ik heb het nu ook bekeken, maar dat stukje is een beetje vaag. Het lijkt er meer op alsof ze nu merken dat de discussie losbarst, terwijl dat meer wordt veroorzaakt door de Vliegende Hollander / Sterren Springen, maar dat terzijde, en dat ze zich in die discussie willen indekken door te kunnen zeggen, 'ja, wij hebben het er uitgeknipt hoor'. Beetje te politiek correct. En als dan gevraagd wordt waarom, zegt ze snel dat Janine dat ook wilde.
Daar zet ik dus nu deels mijn vraagtekens bij, lijkt mij meer op indekken dan werkelijk een wens van janine.
Je zegt dat het is uitgezonden 'tot verbazing van karin de Groot'. Dit haalde ik er zelf niet uit (maar kan ook omdat ik even thee aan het zetten was), maar als dat zo is, duidt dat er nog meer op dat zij niet wist dat het shot in de aflevering zat en snel heeft beslist dat het uit het archief wordt geknipt, wederom vanwege indekken tijdens de discussie.
Dus de beslissing om het in eerste instantie wel te laten zien was die van janine, en daar wist mevr. De Groot niks vanaf, en nu het een 'issue' dreigt te worden, wordt ze snel politiek correct en laat zij haar veto als
CEO gelden door het stuk eruitgeknipt te eisen.
Natuurlijk weet ik niet of dit echt zo is, maar zo kwam het interview op mij over. Vooral omdat Janine er zelf heel open in is, zie ook P&W en haar tweets. Daar hoor ik toch echt een ander verhaal dan wat ik hier voorgeschotelt kreeg. Claudia helpt ook lekker mee door niet kritisch door te vragen, en aan Janine is om het makkelijk te maken ook geen mening gevraagd, lijkt wel.