Janine zit deze week - zoals ze al per tweet aankondigde - in de rubriek 'Buis & Haard' van de VARAgids.
Niet gespeend van open deuren, maar over de mol zegt ze het volgende:
Ik heb natuurlijk het afgelopen seizoen Wie is de mol? gekeken. Dat ziet er zo goed uit, daar kunnen de meeste reisprogramma's nog een puntje aan zuigen. Als deelnemer heb je trouwens wel veel sneller door wie de mol is, dan als kijker. Als deelnemer heb je veel meer interactie en de montage kan je op het verkeerde been zetten. Overigens wordt in dat programma veel minder gemanipuleerd dan mensen denken. In andere realityprogramma's vliegen de deelnemers die veel rusie maken, of love interests er vaak het laatst uit, want dat is goed voor de kijkcijfers. Wie is de mol? is wat dat betreft eerlijk, dat is echt bijzonder.
Ik vrees dat Janine werkelijk denkt dat ze het spelhad gewonnen, ware haar dodensprong minder onfortuinlijk geweest. (Ook op basis van haar tweet van vorige week (Ik weet het antwoord al sinds het ziekenhuisbezoek van de Mol. Grijnzend zat de Mol in ZA aan mijn bed) moet Kees de mol wel zijn: Paulien grijnst nooit. In die wetenschap was het overigens wel een beetje makkelijk om in januari tegen Art te zeggen dat ze gewonnen zou hebben...)