Ik weet niks van zelfontspanners op camera's, maar ik denk wel in die richting. Ik heb een aantal verdachte "kliks" waargenomen, maar kan verder mijn vermoeden niet hardmaken.
Qua zelfontspanner, wat Dae al zei. Instellen kan vaak op 3, 10 of 20 secondes. Maar daar moet je op zijn minst de vierpuntstoets achterop hanteren. En dat gaat lastig op de tast, want dan weet je niet op welke tijdspanne je de zelfontspanner hebt ingeschakeld
Verder zijn die verdachte clicks niks meer dan montage, montage van geluidjes als of er foto's genomen werden toen Tim in beeld net leek alsof ie met zijn hand over de camera ging en daar 'per ongeluk' de schietknop hanteerde.
Als de mol in hoedanigheid van Tania al op de boot gezet werd met kandidaat Tim erbij, dan is het logischer dat terwijl Tim niks door had, Tania haar slaapmasker niet eens af hoefde te doen om goed te kunnen zien (iets met: een slaapmasker die gesaboteerd is zodat je goed zicht hebt
) en zo te saboteren op de boot. Maar dan nog: leuk misschien voor de terugblik, net zoals Dennis toen op het cruiseschip. Levert leuke beelden op, maar het maakt het voor de hoog en laag teams wel meteen verdacht.