Misschien heb ik afl 4 een beetje door een 'Kees-bril' bekeken, ondanks het feit dat ik probeer dat niet te doen eerlijkheidshalve.
Maar nu ik het even herbekijk (met ondertiteling
Check!), moet ik zeggen dat ik Tania's keuze voor Kees als ze de Mol is wel vrij merkwaardig vind..
De enige rechtvaardiging die ik ervoor kan bedenken is als Daniel inderdaad sws de slechtste score had en Tania hiervan op de hoogte was.
Het plaatst haar dan ten opzichte van haar bondgenoten (Kees iig en mogelijk ook Zarayda) wel in een erg ongemakkelijke positie omdat ze zomaar hun bondgenootschap de rug toegekeerd zou hebben. Ze had er natuurlijk een verhaal voor maar dat zou elke kandidaat ook moeten hebben om alle contacten warm te houden.
Ik vraag me alleen af of ze de Mol in een dergelijke positie zouden willen plaatsen?
Even los van hoe het opgezet is, ik denk dat het prima mogelijk is dat iedereen groen had sws, niet ongelijk S10 toen Arjen erin bleef terwijl hij er volgens alle logica uit had moeten vliegen die ronde (verkeerde Mol die zeer weinig had gedeeld met zijn hoofdverdachte op dat moment). Zeker weten zullen we het nooit..
Blijft de vraag: is het nodig de Mol in die toch wat precaire positie te plaatsen..