Laat ik vooropstellen dat Tania een van mijn (3) hoofdverdachten is momenteel..
Toch denk ik dat er behoorlijke kanttekeningen te plaatsen zijn eerlijk gezegd.
De extra beelden kunnen op diverse manieren opgevat worden, maar ik ben geneigd te denken dat ze in principe de mol niet highlighten, zelfs als het is door middel van een potentiële molactie (uiteraard afhankelijk van subjectieve perceptie
)
Niet alleen wordt ze door Paulien als mogelijke mol aangemerkt (iets wat we totaal niet kunnen zien in de aflevering), maar ze wordt ook neergezet als kandidate die invloed heeft op het denken van andere kandidaten (oa Zarayda).
Mogelijk mols, zeker, maar
waarom de aandacht erop vestigen als het anderszins volledig ongemerkt voorbij was gegaan? Wij als molfans hebben dan de 'scoop' oid? Tot nu toe nog nooit gebeurd dus daar geloof ik niet zo in eerlijk gezegd.
ETA: Moet me van het hart dat we ook nog nooit dit soort extra beeldmateriaal hebben gehad uiteraard dus wie weet wat men ermee wil, maar het lijkt me stug dat de bedoeling is om de echte molfans op deze nogal duidelijke manier in de 'goede' richting te helpen.
Daarnaast vind ik het hele drukt-op-het-knopje-verhaal een beetje vreemd. Het viel iig erg op dat Paulien niet zichtbaar was (dat kon iedereen constateren die in de tent was, kennelijk), en voor Paulien was het ook wel duidelijk wie er toegang had tot haar 'aan/uit' knop.
Dus als Paulien dit inderdaad heeft gedacht waarom zegt ze dit dan openlijk tegen een andere kandidaat? Ze lijkt me snugger genoeg om dit niet zomaar te onthullen en is ook niet bepaald extravert te noemen in termen van wat ze deelt met deze of gene..
Maar zelfs als ze dit vanuit een bepaalde naïviteit zegt loopt een dergelijke actie toch nog wel in het oog omdat meerdere mensen hebben opgemerkt dat Paulien niet zichtbaar was in het veld, en er maar één persoon heeft geassisteerd bij haar zender voordat ze het veld inging (- met uitzondering van Tim later, kennelijk?). Dat lijkt me uiteindelijk vrij doorzichtig als zijnde molsactie eerlijk gezegd.
(Niet gezegd dat het niet kan uiteraard - maar wel dat het iig behoorlijk opgevallen is, iig aan één kandidaat omdat het slechts aan één persoon toe te schrijven was - tenzij ze zelf de mol is.
)