Ik vind die laatste twee "13-hints" zwak. We zien Tim én Joep na de klok die op 31 nog wat staat. Was alleen Tim na of tegelijk met de klok in beeld te zien had ik het een stuk sterker gevonden, al hadden ze niet kunnen uitkienen dat Tim in de 32e minuut zou starten. Ook zit Tim niet op stoel 31 maar op 30, en zitten verschillende andere kandidaten óók in de buurt van een stoel 31 op hun rij. Komt nog bij dat 31 letterlijk gespiegeld natuurlijk geen 13 is.
Het lijkt alsof de productie Tim naar voren wil schuiven als mogelijke mol (en Tim werkt inderdaad niet tegen
) en dat wordt ook opgepikt door het grote publiek. Hij is namelijk verdacht nr. 1 in de polls. Zo'n duidelijke 13 hint (13 rand) in aflevering 1, ...denk 't niet. Hij lijkt inderdaad muntjes in z'n hand te hebben dus of hij heeft al geld uitgegeven en inderdaad 13 rand over, of hij heeft meer/minder, maar denk: laat ik 13 zeggen, dat klinkt verdacht. In beide gevallen is het handig 'meegenomen' door de productie. Wat betreft de laseropdracht, de klok is bij alle kandidaten in beeld op de achtergrond, behalve bij Tim (en Joep), dan komt er een close-up van de klok: 31 min zoveel. Met iets teveel nadruk in beeld, als je 't mij vraagt. Dan de theaterstoelen, simpel, wie zit er òp stoel 31, .....Paulien. Is dit een hint? Geen idee, i.i.g. geen heel sterke. ('13' is natuurlijk wel het spiegelbeeld van '31'. Je hoeft 'spiegelbeeld' niet heel letterlijk te nemen, want dan is 'ei' ook niet goed, maar eerder iets van 'epsilon omgedraaide 1' ).