Wat ik zo mal vond was dat Carolien, Paulien en Joep er gewoon bij zaten toen de rest van de groep moest overleggen voor welke foutenmarge ze zouden kiezen. Zij hadden door hun lichaamstaal ook al veel kunnen verraden, al konden zij allicht ook niet weten hoeveel fouten ze toch nog hadden gemaakt.
Je geeft mijns inziens zelf al het antwoord op je vraag.
Ófwel alledrie zijn kandidaat. Dan weten ze niks over hoeveel fouten ze hebben gemaakt sws dus valt er niks 'weg te geven'.
Ófwel één van hen (Carolien of Paulien dus) is de Mol. In dat geval is er de Mol ook alles aan gelegen om zich van de domme te houden en niks weg te geven.
Dus waarom dit vreemd is weet ik niet.
Maakt het wel interessanter qua beeld en dilemma, omdat ze ernaast zitten en zich er niet mee mogen bemoeien, terwijl de Mol mogelijk zijn of haar slag probeert te slaan.
Ik denk overigens dat de Molmogelijkheden in de eerste en laatste opdracht veel beter liggen (veel minder ogen op je gefixeerd met alle chaos die er gaande is). Dus als hier al gemold is lijkt het me meer een kwestie van gebruik maken van de gelegenheid die zich voordoet..
Hoe meer ik erover nadenk, hoe 'toevalliger' het is dat de taalopdracht die onvermijdelijk was deze serie vroeg voorkwam zodat iig Paulien er nog inzat. Mogelijk dat er molse actie gaande was maar het is wel zeer tricky omdat je als schrijver niet weet wat men in gaat schatten, en als mol in de inschat-groep (meer camouflage sws) niet te veel op wil vallen om het de één of andere kant uit te trekken. Toch wel een mooie gelegenheid voor ófwel opportunistisch Mollen (Tim, maar vooral Kees mijns inziens), ófwel de zwarte piet toe te bedelen aan de bliksemafleider/nepmol (Tim), door met name Tania hoewel ook Zarayda wel erg veel protesteerde..
Ik verwacht geen heel harde molsactie maar wel mogelijk gebruik maken van de gelegenheid om chaos en verwarring te scheppen en/of de beschuldigende vinger naar een ander te wijzen door de Mol.