Ik heb wel hetzelfde Lo eigenlijk. Ik denk dat ik na 3 afleveringen toch bij hem uit zou zijn gekomen met nog wat lichte twijfels (bij nummers 2 t/m 4).
Wat mij bij Kees opvalt is dat hij elke keer zoals Frits het zo mooi wist te zeggen ooit, vrij secundair lijkt te reageren. Hij speelt continu in op wat anderen zeggen en doen, hobbelt er een beetje achteraan en gaat mee in wat de meute zo ongeveer wil. Zoals bij de kokers openen ja danwel nee bijvoorbeeld, neemt hij nooit zelf een directe stelling in lijkt het. Hij kijkt altijd eerst wat de rest doet of zegt (verbazing, blijdschap, boosheid) en laveert er een beetje tussendoor, en voedt dat zo af en toe eens even door even de nadruk erop te leggen dat 'Joep best wat hoger in had mogen zetten' (in vidcam naar kijker toe), maar ook naar de kandidaten ter plaatse toe..
Bij de boot is de chaos compleet, dus als iedereen beschuldigend naar elkaar wijst zit hij al meteen te roepen dat hij vindt dat hun groep het het beste heeft gedaan, en komt min of meer beschuldigend naar de 'laag' groep met vragen over waarom het bij hen zo lang duurde.
Met andere woorden hij lijkt telkens de verdenkingen en achterdocht van anderen een klein beetje te voeden, en houdt zich zelf verder vooral op de achtergrond tenzij hij niet anders kan en met naam erbij geroepen wordt.
Misschien zit hij gewoon zo van nature al in elkaar natuurlijk ik ken hem totaal niet, volg dat soort series ook nooit. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat hij deze rol gekozen heeft omdat het hem wel passen zou, van nature, kennelijk. Hij heeft in ieder geval een opvallende rol in de groep in die zin.