Ik zie Kees nog steeds als een mogelijke mol vanwege de afvallerstheorie en de priesterhint, maar ik vind zijn molacties makkelijk te weerleggen. Even uitgaande van Heinz lijstje.
1.1: Kees haalt dus gewoon geld op. 200 euro. Kon ook vijf minuten later binnenkomen. 0 euro verdiend.
1.2: Goed bedacht, maar niemand zou vrijstelling hier opgeven voor geld, dus maakte niet heeeel veel uit. Maar toch kan mollenstreek zijn.
2.1: Geen molstreek hier dus
2.2: Kan een mollenstreek zijn, maar als t beinvloeden van Tim en de evt. mollenstreek van 1.2 dan de molstreken zijn is het toch wel bizar weinig in 2 afleveringen, vind je niet?
2.3: Hier kan gemold zijn, maar door iedereen. Blijft voor de kijker thuis onmogelijk om te zien. Er zijn in de uitzending geen directe aanwijzingen richting Kees.
3.1: Logica komt hier ook bij kijken. De 1000 euro lag recht voor de boot dus logisch dat ze daar heen stuurden. Bovendien zouden ze achter de berg weer tevoorschijn komen als ze op de route bleven.
3.2: Eindelijk echte mollenstreek. Wel wederom geen spectaculaire.
3.3: Het gaat hier niet om het spotten, maar om de vragen. Voorop de auto zit niet voor niks een ervaren gids die zegt wat voor dieren ze tegen komen. Het mag de groep misschien ontgaan dat er een giraffe van 7 meter links staat. Maar de gids zeker niet.
4.1: Ik vind het niet sterk, bijna nauwelijks een mollenstreek als een kandidaat gewoon meegaat met een groepsbeslissing. Zowel bij de kokers als bij de bevrijding van Tim. De laatste koker opende Kees om verbondje met Tim en Carolien te bewerkstelligen.
4.2: Mol kan sowieso al mollen. Die moeilijke plek (hindernis) zou ook gelden voor een gewone kandidaat, dus of nu de extra moeilijkheidsgraad ligt bij de mol of de kandidaat maakt niet zoveel uit. Kees kan niet weten welke woorden al geroepen zijn, tenzij hij een oortje heeft gekregen van de redactie (wat mij hier niet logisch lijkt). Volgens mij maakt de lengte van de woorden ook niet heel veel uit. De kandidaten wisten zowel lange als korte woorden te noemen bij Art.
Ik heb hier uiteraard een beetje advocaat van de duivel gespeeld. Maar het gaat erom dat Kees eigenlijk helemaal niet hele sterke molacties heeft laten zien. Hij is behoorlijk passief. Hij heeft weinig tot geen spectaculaire mollenstreken.