Misschien is het ook maar het beste dat die regel "degene die het meest verdacht wodrt is niet de mol" ook maar eens onderuit wordt gehaald. Ik vind het persoonlijk evengoed stom om namelijk op basis van die regel iemand af te strepen. Vind het ook eigenlijk best een stomme regel...
Daarnaast is het volgens mij totaal niet zo dat iedereen op Kees zit. Ja, misschien wel meer dan er op Tim, Tania etc. afzonderlijk zitten, maar zeker niet meer dan er op Tim, Tania etc. bij elkaar zitten. Er zitten nog altijd veel meer mensen niet op Kees dan wel op Kees. Er is geenszins eensgezindheid in Nederland. Een poll op een verder ongerelateerd forum toont één stem op Kees versus iets van 25 stemmen op de andere kandidaten (Paulien het meest verdacht met 7 stemmen).
Dat het hier op Realitynet véél schever is en er wel degelijk een absolute meerderheid op Kees lijkt te zitten (op de topicpoll "wie is de mol" afgaande), heeft naar mijn idee te maken met het doorgewinterde-speurderschap van het molloot-zijn plus de vroeg gevonden priesterhint en andere kleinere aanwijzinkjes waardoor iedereen op hem ging letten en bevestigd wordt in zijn of haar denken.
Tot slot vormen alle molloten, pollstemmers en wie allemaal nog meer, misschien 2% van alle kijkers. Die andere 98% is een grote zwijgende massa die het programma bekijkt net als ze een ander programma bekijken, en dat zijn er toch ook altijd nog twee miljoen. Zolang zij een zwijgende massa blijven, hebben we géén idee wie die verdenken.