Oftewel, overal waar hij voorkennis kon gebruiken gebruikte hij het.
Toen ik Heinz zijn overzicht las kwam ik zelf ook tot die conclusie. En ondanks dit alles blijft hij betrekkelijk onverdacht in de groep!
Aflevering 1: rustig beginnen, geen wantrouwen wekken door op tijd te arriveren. Maar wel de dag erna meteen verwarring veroorzaken bij de bungeejump (redelijk succesvol met maar 4 vrijstellingen, wetende dat geen kandidaat die zou opgeven voor geld in de pot in het begin!)
Aflevering 2: succesvol verwarring stichten in de groep door de kandidaten te laten denken wie Ewout verdacht. De held is de mol, luikje openen gaf nog geen vrijgeleide naar de kluis (terwijl dat bij Carolien wel zo was) Net zoals Patrick Art verdacht maakte, deed Kees dat bij Tim. Wederom de held is de mol uithangen bij de minedump en vast voor de terugblik dat hij geld verduistert heeft
Aflevering 3: kans op geld in de pot verkleinen door jokers te gunnen aan kandidaten en het spotten van dieren te verdoezelen zodat er weinig kokers verdiend werden.
Aflevering 4: het spel beinvloeden door kokers te jatten van Tim zodat die opgemerkt worden en onschadelijk worden gemaakt door nieuwsgierigheid. Anders bleef de mogelijkheid dat de kokers wel ontwikkeld zouden worden en zij dus geld in het laatje brachten.
Aflevering 5: als echte mol Paulien als de mol in mollen van wakkerdam bijvallen en Zarayda overrulen hierdoor zodat Paulien als kandidaat jokers verdient en er geen geld in de pot komt. Kees die een Anne-Marietje doet door ipv krijt tin-klompjes weg te gooien? Anders was er met gemak wel aan 25 in totaal gekomen!
Aflevering 6: succesvol verwarring stichten in de groep door de kandidaten te laten denken wie Ewout verdacht komt uit. Niemand heeft alle vragen goed + hij komt bezweet weg uit de kerk (door het gewaad/mantel aan te hebben gehad) Tania gezakkenrolt (voor bij de terugblik?) (net zoals hij bij Tim deed voor de kokers) om zo in samenwerking met Daniël opzettelijk een van hen tot penningmeester te laten benoemen. Bij de stemming zijn stem onthouden zodat hij als penningmeester weet welke enveloppe hij kan pakken + geld kan verliezen.
Ik heb ze even zo uitgeschreven voor mezelf en dan zie ik genoeg mollenstreken van Kees. Hij wordt maar door twee kandidaten echt verdacht (Paulien en Carolien sinds Tim exit was), waar mogelijk zorgt/probeert hij als mol geld uit de pot te houden. Dus hij weet zijn voorkennis aan te wenden voor sabotage die redelijk succesvol is in het voorkomen dat geld in de pot komt. En tegelijkertijd blijft ie redelijk low-profile voor de kandidaten zelf. Prima mol zo te bezien, alleen jammer dat het balletje is gaan rollen door de priesterhint. Maar ja, hints zitten er in om gevonden te worden nietwaar?