Stel Kees is de mol dan ben ik benieuwd naar de uitleg over veel meer zaken:
- Aankomen in de kerk?
- Luik openen bij het laserspel?
- Envelop pakken in het veld?
- Koker in de winkel vinden?
- Helicopter-laserspel bijna doen slagen?
We zien Kees aankomen in de kerk en dat hij enveloppen inlevert. We zien niet dat die enveloppen nog dicht waren...
Hij pakt een envelop in het veld. We zien niet of hij daar het geld uit heeft gehaald en in zijn zak heeft gestopt. We zien ook niet dat hij geld van de tafel wegneemt.
Hij moet de koker in de winkel vinden, omdat de productie weet dat alle andere kokers al geopend waren. De koker van Kees is dan het bewijs dat er inderdaad fotopapier met geldopdruk in zit.
Dat levert dramatische televisie: de kandidaten (en de kijkers) realiseren zich dat ze door hun nieuwsgierigheid veel geld verloren hebben...
Bij het laserspel krijgt Carolien nu de aandacht van het net niet lukken. Was Kees met de topito in zijn hand als laatste neergeschoten, dan had iedereen geroepen: zie je wel, dat deed hij met opzet!
Kees is er een meester in om anderen de schuld te geven of in ieder geval niet de aandacht op hem te laten vallen.
Ik begrijp niet dat nog steeds veel mensen vinden dat de mol geen geld mag verdienen voor de pot.
Als ze mij zouden vragen voor de rol van de mol, zou ik in aflevering 1 of 2 wat geld (desnoods 1000 euro) verdienen,
zodat ik zeker weet dat 90% van de mensen op dit forum ervan overtuigd is dat ik nooit de mol kan zijn. Wat zou ik dan lachen.