Kees gebruikt de cover van fanatieke kandidaat inderdaad erg goed om onverdacht te blijven. Althans, bij veel van zijn medekandidaten, niet hier op het forum.
Ik heb vandaag de 1e 4 afleveringen nog eens teruggekeken. Als je maar 4 kandidaten in de gaten houden vallen je ineens meer dingen op. Wat me vooral op viel was de uitspraken van anderen over Kees in de biechten:
Zarayda, af.1: "Ik vertrouw Kees wel"
Ewout, af.1: "Kees is mijn vriend"
Tim, af.2: "Kees blijft fanatiek, das lekker want met hem hoef ik geen rekening te houden"
Janine, af.2 "Het zou fantastisch zijn als ze iemand kiezen waarvan je nooit denkt dat ie de mol is"
Zarayda, af.3: Zarayda: "Kees is supergevaarlijk in dit spel, maar ik vertrouw hem"
Dat is al een mooi rijtje van uitspraken over de mol om in de terugblikaflevering op terug te komen
.
Overigens nu ik bezig ben met terugkijken wordt Kees zie ik in hem ook steeds meer een kruising tussen Dennis (Fanatiek, maar niet altijd effectief), Patrick (veel sociale interactie) en Inge (anderen de fouten laten maken, onder meer dictee en kokers openen).