Kees liet Daniel (en Zarayda) in zijn molboekje kijken, ik kan me mollen herinneren die ooit eens aanwijzingen in hun boekje hebben gezet. Milouska verloor haar boekje bewust bij kamertje verhuren, maar helaas voor Peggy begon zij achterin met lezen. En Jon had Sebastiaan in zijn boekje laten kijken waar hij Dom veel raden in had geschreven. Daniel en Zarayda zitten niet op Kees, dus wie weet heeft hij ook wel een hint verstopt in zijn boekje en probeerde hij deze met hun te delen door ze in het boekje te laten kijken?
Ik kan er iig als kandidaat geen reden voor bedenken die ergens op slaat.
Welke kandidaat laat nu zo laat in het spel zijn boekje inkijken - we weten niet wat hij erin geschreven heeft, 'feiten', hersenspinsels, dat is voor ieder persoonlijk al wil je liever niet het risico lopen dat een ander er te veel af uit kan leiden. Maar zelfs daarmee was het Daniël duidelijk dat ze richting dezelfde mensen zouden denken dus waarom zou je dat een concurrent in godensnaam laten weten...? Een dag ervoor zit hij heel moeilijk te doen over delen van informatie en hoe belangrijk dit is, bij het pakken van de envelop in Drakensbergen. Maar hier is het ineens prima dat een concurrent dat allemaal leest terwijl hij en Daniël geen bondje hebben vanaf het begin.
Als hij dit echt gedaan heeft als kandidaat is hij écht dom bezig geweest - hoe dan ook hij heeft het wél overleefd, Daniël niet. In de volgende aflevering zal het wel duidelijk worden. Ofwel hij is een kandidaat dan:
- Ligt hij er waarschijnlijk uit als het Zarayda is.
- Kan ik er eigenlijk geen chocola van maken als het Carolien of Paulien is aangezien geen van beiden op elkaar stemmen in dit stadium. Of Kees nu op Carolien of Paulien zou zitten wordt ook onduidelijk gehouden, maar hoe dan ook verwacht je dan dat mensen die deels op Carolien en Paulien hebben gestemd meer kans hadden gemaakt om te blijven dan ófwel Carolien ófwel Paulien. De enige manier waarop dat zou kloppen is volgens mij als Zarayda de mol blijkt te zijn, maar in dat geval is het wel weer vreemd dat Daniël afgevallen is, ondanks zijn vaagheid. Een paar stemmen op de juiste zouden toch beter moeten zijn dan géén, in dit stadium van het spel..
Als hij de mol is is het uiteraard wel helder.
Carolien en Paulien stemmen al enige tijd vooral op hem, en spreiden op Zarayda. Onduidelijk in welke mate.