Wat een ge---oer hier, misschien een afleidingsmanoeuvre, vanwege de spijkers met koppen die hier geslagen zijn?
Nou ja dat is het punt een beetje denk ik..
De Kees-verdenkers hebben niet veel argumenten verder aan te voeren want die zijn er toch wel, en ook ruimschoots genoemd lijkt me. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niks in de Cornelius-hint zie (
) op basis van wat hier genoemd is. Misschien blijkt het wel zo, maar dan heb ik toch wat overtuigenders nodig dan 'zwart' en 'buffels' cq 'de gehoornde' oid.
Ook over de leeuw heb ik nog wat twijfels sws, althans hoe dit nou precies gelinkt kan worden. Ik denk wel dat het aannemelijk is dat ze dit als hint hebben proberen te gebruiken maar verder dan de associaties die (gevoelsmatig) hier gemaakt zijn kom ik tot nu toe ook niet echt. Wel viel op dat in deze aflevering zowel Kees als Art het jongetje dat Kees en Carolien rondleidde 'Dion' noemden wat totaal niet leek op de naam die hij noemde volgens mij maar ook dat is weer vrij vaag vind ik..
Verder valt er niet héél veel te zeggen over de aflevering lijkt me. Opdracht 1: geen gemol, duidelijk bedoeld om wat geld te verdienen voor de schamele kas.
Opdracht 3: misschien vagelijk gemol wat niet in beeld is, maar ook niet heel erg de bedoeling was.
Het lijkt me dat áls er gemold is, dit in opdracht 2 was, waar als kijker (en waarschijnlijk ook als speler) weinig zinnigs over te zeggen is omdat je weinig inzicht hebt over hoe het allemaal precies samenhangt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er nog niet de tijd voor heb gehad om er écht nog een keer voor te gaan zitten maar tussen de bedrijven doorlezend heb ik er ook geen heldere inzichten over gelezen dus ik neem aan dat áls die er zijn, ze sws niet te voordehandliggend zijn. Ik beaam (en bedacht hetzelfde voor ik het las) wat in de recensiekoning werd genoemd: Kees roept keihard trekken nadat hij eerst tegen deze optie was, en we zien niks van hem dat hij dat ook daadwerkelijk doet. De kogel wordt heel eenzijdig aangetrokken dan lijkt het - maar ik moet dat nogmaals bekijken.
Hoe dan ook het lijkt erop dat de meeste Kees-verdenkers de discussies laten voor wat ze zijn op dit moment. Kan ik me iets bij voorstellen want ik denk er vaak ook zo over als ik voor de zoveelste keer hoor dat hij het niet kan zijn 'omdat hij teveel geld verdiend heeft'. Of hij het is of niet, dit is een non-argument onderhand zeker ten opzichte van wie er verder nog in de finale staat. Just my two cents.