Kees zegt bij de safari niet 'zie ik daar nou niks' maar 'wat zie ik daar nou links?'
Ik hoor duidelijk "zie ik daar nou niks?".
Op het forum van .nl kwam ik net een mooie opmerking van prins mango tegen. Het is een aanvulling op de mogelijke hint in aflevering 1: '82 op een paal -> 1982 is het geboortejaar van Kees (en Zarayda). De geboortedatum van Kees is 10-2-1982.
n aflevering 6 op 15:52 staat de klop (in een random shot) op 10 voor 2. Ook zegt kees in de aflevering waarin hij 2 jokers binnenhaalt bij de laseropdracht dat je met jokers bijvoorbeeld met 10 foute antwoorden en 2 jokers nog maar 8 foute antwoorden overhoudt. Weer refereeft hij naar 10-2
De klok staat inderdaad op 10 voor 2, maar de tweede opmerking vind ik nog mooier. Deze is ook uit te breiden:
Kees: "Als je bijvoorbeeld tien (10) fouten antwoorden hebt, en je hebt twee (2) jokers, dan worden er maar acht (8) fouten antwoorden gerekend."
10-2-8(2) <- we zien Kees het tweede antwoord ("Nee") op een testvraag aanklikken.Jammer dat er sinds dit jaar geen getallen meer in de blokjes bij de test staan; dat had de mogelijke hint nog sterker gemaakt.
(Ook kun je de ontbrekende 2 om 10-2-82 te maken halen uit het feit dat Kees 2 jokers inzet, maar dat vind ik zelf wat zwakker dan "antwoord 2" op de testvraag.