Ik krijg sterk het idee dat Kees niet zo lekker in zijn vel zat na het vertrek van Zarayda.
Niet zozeer vanwege hun bondje of het hebben van een 'klankbord' uiteraard, maar omdat hij zich ineens zonder 'human shield' voelde en overgeleverd aan twee mensen die hem goed doorhebben en sterk op hem letten.
Gewoon minder in zijn element en misschien ook gewoon moe. Ik weet het niet. Maar ik vond zijn algehele gedrag en ook in de biechts deze aflevering veel minder scherp. Niet dat hij echt steken liet vallen maar, mja gewoon, toch meer alles of niks denk ik, zo van: het zit erop.. En ik denk dat het afscheid van Zarayda hem ook niet in de koude kleren is gaan zitten uiteindelijk. Met haar heeft hij gewoon veel gedeeld in de serie, sws, en dicht bij mensen staan heeft ook een prijskaartje.
Ik bewaar mijn eindoordeel tot afl 10 maar als Mol heeft hij het voor zover ik heb gezien en kan beoordelen prima gespeeld (gesteld uiteraard dat hij de Mol is, daar ga ik nog steeds vanuit
). Maar ik denk dat in deze aflevering (los van de hints in de trein) wel duidelijk was wie de Mol is, gewoon in gedrag idd.