Ik zet deze toch even hier neer omdat het mi niet in het 'gevoel van serie 13' topic thuishoort waar de oorspronkelijke opmerking staat.
weermollen, bijna op Paulien stemmen, als Paulien Kees niet verdacht had gemaakt was de opdracht geslaagd.
We weten van een heleboel dingen niet wat er precies gebeurd is dus het lijkt me niet zo zinnig om daar nu al een oordeel over te hebben. Kees zal er sws zijn verhaal wel over doen, dan weten we meer.
Toch even een inhoudelijke reactie in de vorm van hoe ik het zélf zie.
Dit was mijns inziens namelijk juist een zeer geslaagde molsactie.
Hij heeft alleen ingegrepen op die momenten dat de mollen in de problemen kwamen en geprobeerd hen dekking te geven zonder dat dat te veel in de gaten liep - zowel om in het spel te blijven als om niet op te vallen als de echte Mol in het spel.
Zijn taak aan het einde was uiteraard om ervoor te zorgen dat er hoe dan ook niet op Paulien gestemd ging worden. Of er op hem of Zarayda gestemd zou worden was verder niet van belang. Dus heeft hij Paulien een heel duidelijke 'out' gegeven door eerst Zarayda te 'verdenken' nadat Zarayda duidelijk Paulien begon te verdenken - daarmee tegelijk aangevend dat hij bereid was op Zarayda te stemmen.
Om dit geloofwaardig te maken naar Zarayda toe moest hij ook aan Paulien vragen hoe zij dit zag. Immers Zarayda vertrouwt hem en als Mol wilde hij dat ook natuurlijk ook niet op het spel zetten. Je hoort hem nergens Paulien daadwerkelijk beschuldigen alleen de gelegenheid geven zich te verdedigen of met argumenten tegen Zarayda te komen wellicht.
Paulien gaat vervolgens in de aanval (met mijn inziens echte argumenten waarom ze hem verdenkt) omdat ze niet snel genoeg goede argumenten kan bedenken waarom zij het niet zou zijn. Het enige wat Kees dan kan doen is zijn mond verder houden om ervoor te zorgen dat de opdracht mislukt.
Het gevolg is helder, een goed gelukte mollenstreek die best lastig was om geloofwaardig te spelen, en waarbij hij zeker ook risico's genomen heeft dat meer mensen hem erna meer zouden gaan verdenken.
Goed uitgevoerd qua dubbelspel dus wat mij betreft.