De kogel is door de kerk, nu ook in de herhaling, Kees is dus echt de Mol!
En dat zullen we ons de rest van onze dagen als 'molloten' blijven herinneren. Zo goed was hij vond ik. Ook al wisten we het al even, het blijft fijn om eindelijk die bevestiging te zien op ons scherm. Ik werd er tijdens de onthulling helemaal blij van, dus dan kan je wel zeggen dat hij het uitstekend gedaan heeft als Mol.
Het was fantastisch om hem bezig te zien, en ben blij dat hij er niet voor terugdeinsde om kandidaten keihard op het verkeerde been te brengen, hier en daar zat hij zelfs in een verbond. Ik ben het met hem eens dat je als Mol niet wordt aangenomen om het gezellig te maken en het siert hem dat hij zo principieel omging met zijn rol. 't Is misschien wel de eerste keer dat ik me niet zo stoorde dat een Mol hier en daar vertrouwen probeerde te winnen. Want als hij iets goeds deed, nam hij daar meestal ook iets voor terug. En ondanks de stress die de rol van Mol zijn met zich meebrengt zag je tijdens de ontknoping dat hij er echt ten volle van heeft genoten, bijgevolg maakt dat de kijkervaring ook des te leuker. Het beeld van Kees achter de orgel is wat mij betreft treffend voor de hele serie.
Een Mol die het spel echt heeft durven spelen! En zich nooit in een hoekje heeft laten dringen, terwijl hij bitter weinig compassie toonde naar de kandidaten toe waardoor hij optimaal gebruik kon maken van zijn eigen molkwaliteiten.
Grappig feitje, ik tipte hem in het begin als een van de twee eerste afvallers, tesamen met Paulien, nota bene de winnares. Wel, zo'n uitspraken ga ik denk ik nooit meer doen want dit is al de tweede keer dat ik het presteer om een Mol mee aan te duiden als vroege exit. De eerste keer was bij Patrick. Dat heb ik nu wel afgeleerd. Kees, misschien niet mijn allereerste keus, maar ik ben uiteindelijk wel supercontent dat hij het was!
Er wacht een zware taak voor de volgende Mol om hem te proberen overtreffen. Kees bracht WIDM misschien wel op een heel nieuw elan. Of zo voel ik het toch aan. Hier zaten we allemaal op te wachten. Alleen jammer van die overduidelijke hint. Het blijft toch steken. Maarja als je het al aandurft om zo'n hint te gebruiken moet die natuurlijk wel aan het begin aan bod komen om het nadien spectaculairder te maken voor diegenen die het niet hadden verwacht.
Maar goed, Case Mol 13, wie molt die blijft!
En jij bent absoluut een blijvertje! Of zoals Angela Groothuizen het zou zeggen, goed gedaan Molletje!
En nu, terug je molshoop in. You've got a train to catch, back to Volendam ...