Het zijn moeilijke opdrachten om te evalueren. Een mol kan te laat aankomen, net binnen tijd binnenkomen, of ruim binnenkomen. Geen geld in de pot, zonder enveloppen aankomen, of hooguit 300 euro in de pot; het stelt natuurlijk weinig voor. Hetzelfde geldt voor de tweede opdracht. Een vrijstelling niet verkopen voor 1000 euro is niet verdacht; een vrijstelling verliezen evenmin. De medekandidaat geen vrijstelling gunnen is goed als kandidaat en als mol. Aan die informatie an sich heb je dus, vind ik, weinig.
Waarom ik Carolien wel op me lijstje heb staan komt onder andere door de regie. "Verdachte" acties en uitspraken van Ewout, Tim en Daniel worden uitgebreid in beeld gebracht. Wat mij betreft iets te nadrukkelijk. Ik denk op dit moment dan ook dat Tim de finale haalt, en Daniel er als onverwachte wending uit zal gaan. Ook Joep en Zarayda komen op mij kandidaats over (al zou Joep deze rol perfect kunnen spelen). Van Janine weten we dat zij de mol niet is. Blijven Tania, Paulien, Carolien en Kees over. Deze 4, samen met Tim, zijn voor mij op dit moment het meest verdacht.
Waarom ik Carolien op dit moment op 1 heb staan is dan vanwege haar positie tijdens de tweede opdracht.
we weten van de vorige serie dat een hechte groep het molschap zeer moeilijk maakt. Zij is de eerste in de groep die een keuze mag maken, voor iemand waarvan het voor de hand ligt dat hij zal springen. Door Daniel bewust de vrijstelling niet te gunnen zorgt zij voor twee dingen: ze creeert wantrouwen in de groep, en ze weet zeker dat de mol niet als enige zonder vrijstellingen komt te zitten.
"Dat spinneweb van verraad wordt steeds groter.. en eigenlijk wordt het spel dan steeds leuker". Maar eerlijk is eerlijk, als dit het beste is waar ik mee kan komen slaat het eigenlijk nergens op
Ik kan helaas voor niemand een beter verhaal in elkaar zetten.