Ik bedoel dat Carolien Daniël duidelijk opzettelijk de vrijstelling niet gunt, terwijl bijvoorbeeld Paulien het subtieler doet (hoewel het bij Daniël ook wel wat moeilijker is).
Dat is best een interessant punt eigenlijk, vind ik.
We hebben wel gezien dat de opdeling in twee groepen vrij willekeurig leek te worden gemaakt, maar weten niet waarom groep 1 als eerste springt of niet en groep 2 als eerste mag beoordelen op de grond.
(Carolien zat achterin in de bus, dus groep 2). Waar zou de Mol liever eerst zijn, op de grond of bovenaan? Ik zou in eerste instantie zeggen op de grond, want dan is de toon meteen gezet omtrent verwarring, wel/niet gunnen en de hardheid waarmee iedereen de anderen tegemoet treedt ja dan te nee. (Minder vrijstellingen, minder risico op afkopen - al geloof ik niet dat dat een reëel risico was in dit geval omdat iedere kandidaat individueel benaderd werd - het is wel een leuker molverhaal aan het einde.
)
Tweede ding is: aan wie koppel je de Mol? M.a.w. aan wie is een 'sorry ik heb je genaaid' beter te verkopen? Daniël zoals je al zegt is een tough one. Het kan natuurlijk ook toevallig zijn geweest maar toch ben ik genegen te denken dat als hier al sprake was van tactiek (verwarring/onrust stoken etc), de Mol eerder gekoppeld zal zijn aan iemand waarvoor het verhaal makkelijker te verkopen is.
Daniël vond het duidelijk een opvallende actie, wat het ook wel was, of Carolien nu kandidaat of mol is. Toch wat risicovoller dan bijv een dergelijk verhaal verkopen aan Tania of Zarayda gok ik.