1. Vertrouwen wekken? Bondgenootjes maken? Weten dat je later veel geld laat liggen? Tijdens de dropping was ze wel op tijd maar bracht niets in.
Vertrouwen wekken a €2000?
Kostbaar vertrouwen dan voor een mol temeer daar ze het kennelijk weggooit in haar overige gedrag omdat ze ondanks alles totaal niet vertrouwd wordt binnen de groep..
Sterker nog haar hele gedrag lijkt eerder wantrouwen te hebben gewekt binnen de groep terwijl ze voor zover we kunnen zien nergens effectief aan het mollen is geweest.
2. Ze benadrukt de non-verbale communicatie van anderen. Toont hoe betrouwbaar ze is. Hoe ze het in latere rondes gedaan zou hebben, is niet bekend.
Ok dus het is beter meteen jezelf en één van de twee mollen effectief buiten spel te zetten - met welk doel precies, 'non-verbale communicatie van anderen' te benadrukken? Wat heeft dit voor de mol voor zin als er €1500 in de kas komt? Achteraf verklaart ze: Ja maar ik vond de non-verbale communicatie in de groep belangrijker dan de €1500 die erbij kwam?
Hoe ze het in latere rondes gedaan zou hebben is niet van toepassing omdat ze zichzelf dus al meteen uitschakelde door deze zet..
3. Misschien oprechte angst voor een negatiefbedrag? Protest tegen kopen van extra steentjes is wel een tyische molstreek.
Protesteren tegen steentjes kopen is niet typisch mollengedrag juist. Het punt is dat de groep bereid moet zijn met je mee te gaan. Je kunt de mol niet als enkeling opererend buiten de groep zien, zeker niet in dit soort situaties. Daarom is de keuze van Carolien hier wat mij betreft juist een indicatie dat ze níet de mol is. Ze wekt alleen maar argwaan en bewerkstelligt niks om daadwerkelijk de kluis niet geopend te krijgen.
Er zijn nog genoeg andere aanwijzingen te noemen. 't Is maar net vanuit welke (tunnel)visie je het bekijkt.
Ik hoor ze graag van je al denk ik niet dat ik erdoor overtuigd zal raken eerlijk gezegd, ongeacht tunnelvisies. Helaas snijden ze wat mij betreft tot dusverre geen hout.