Klein overzichtje van de opdrachten Carolien's rol daarin (waardoor ze imo niet meer de Mol kan zijn):
- Minedumps: rent veel en haalt enveloppen
Dit kan
juist gezegd worden over
Kees. Carolien rent alleen aan het einde een keer achter Tim aan, waarbij het ook Tim is die een envelop pakt, niet Carolien. Verder staat ze de hele opdracht in de tent bij het scherm en de porto.
- Big 5 loopsafari: maakt geluiden zodat Paulien en Zarayda haar kunnen horen
Doel van de opdracht was duidelijk dat Tim bevrijd moest worden, dat weet de Mol. Hiervoor diende Carolien eerst ook gevonden te worden. Door geluiden te maken helpt zij hier aan mee, dit hoeft dus zeker niet persé een kandidaataktie te zijn.
- Weermollen: verdenkt gelijk Paulien, waarmee ze én een Mol verdacht maakt én zichzelf uit het spel speelt
Dit vind ikzelf ook nog steeds erg vreemd. Het enige wat ik kan verzinnen is dat zij schrok van de confrontatie door Zarayda van vlak ervoor. Met alle ogen ineens op zich gericht, kan ze "in het moment" besloten hebben om liever onverdacht te blijven. Dit past in haar 'cover' van fanatieke kandidaat. Het is wel erg voorzichtig en een beetje laf als Mol, maar goed, het is een verklaring.
- Helicopter/vrijstelling verdedigen: doet heel goed mee..
Tja, net als Kees. Carolien had de controle tot het einde van de opdracht, de beste molpositie. Uiteindelijk wordt er
geen geld verdiend!
- Drive-in: kiest de juiste auto.
Paulien en Carolien noemen allebei de juiste auto, maar hier is duidelijk geknipt in het beeldmateriaal. We weten dus niet precies van wie het idee nu kwam.
Dit vind ik ervan, doe ermee wat je wil
Verder sluit ik mij aan bij de lange post van "Long Tall Erne" op de vorige pagina.
Dit soort discussies zijn ook precies de reden waarom ik in de basis via emoties speur, die spreken voor zich.