Uit het Tania topic:
Wat ik nog steeds niet helemaal snap is dat wanneer Zarayda aan Joep vraagt waarom hij zijn telefoon nog heeft, omdat ze die moesten inleveren, Tania heel verbaast regeert met: HUH, wanneer dan? En zelfs daarna, het is niet te horen maar ik maak er dit van met mijn lipleeskunsten ( ): Ik heb mijn telefoon nog!
Dus blijkbaar hoefde niemand zijn telefoon in te leveren. Waarom denkt Zarayda dan dat het wel zo is?
Ze heeft dit misschien gezien in oudere seizoenen en heeft voor alle gemak maar helemaal geen telefoon meegenomen (roaming is daar toch veel te duur).
Of ze is de Mol en ze denkt dat de anderen hem wel in moesten leveren, maar zij uiteraard niet. Dan reageert ze nog vreemd, want ze moet dan weten dat er op dat moment een telefoon af zou gaan. Waarom dan verbaasd? Of ze merkte dat niemand de telefoon opmerkte, en dus dat zij er op moest wijzen. En dat ze even niks beters wist te verzinnen dan dit. Mja, ikzelf zou er dan voor gekozen hebben om gewoon te roepen, "hee gast, je telefoon gaat."
En daarnaast, iedereen die het programma kent, weet dat er op onverwachte momenten telefoons kunnen afgaan, dus dan kan je beredeneren dat draaiende camera+onverwachte telefoon=opdracht.