Misschien omdat er dan een persoon extra is die in het spel zit en niet de mol in het vizier heeft? Bovendien, wat maakt een mol nu uit of er een extra kandidaat terug het spel in komt, kandidaten een vrijstelling of jokers krijgen? Helemaal niets.
Klopt. Ik ben het zeker met je eens dat de mol vast weinig tegen de terugkeer van Tim zal hebben. Tegelijk is dat waarom ik niet denk dat de mol Tim persé terug zou willen (extra verdachte daar gelaten)
Niet noodzakelijk, ho wacht eens even? Dit programma draait om de mol, de mol is juist noodzakelijk voor de door de productie gewenste uitkomst. Verder wordt de mol ook gedurende de serie op de hoogte gehouden door de productie, bijgestuurd waar nodig.
Ik heb me hier een beetje ongelukkig uitgedrukt inderdaad. Natuurlijk is de mol wel noodzakelijk en zeker in de situaties die jij noemt. Ik bedoelde meer dat ik niet denk dat in dit specifieke geval (het zorgen dat er niemand naar huis moest) de mol noodzakelijk was.
Dat de mol op de hoogte gehouden wordt door de productie is natuurlijk logisch en maakt het ook leuker. Over het algemeen vind ik dat ze hier goed mee omgaan. Dat A-M vorig jaar echter de onderhandelingen van iedereen kon zien vond ik persoonlijk wat te ver gaan. (maar dat is een andere discussie)
Dat de kokers terug in het spel komen vormt geen risico. De mol weet toch allang wat er in die kokers zit. En dan kun je als mol prima het nieuwsgierig aagje spelen en er als de kippen bij zijn om die kokers open te krijgen. Kwestie van de groep mee krijgen en te polsen wie nog meer impulsief handelt en meteen van de kandidaten die kokers wil openen.
Dat het waarschijnlijk niet al te moeilijk is ze open te krijgen kan ik in komen (is gebleken ook
) Geen risico zou ik echter niet zeggen. Als Tim niet terugkomt heb je helemaal geen risico op kokers die eventueel nog wat op kunnen leveren. Stel dat bijvoorbeeld Zarayda de mol is en Tim bevrijdt: die koker die Kees pakt heeft ze dan al geen controle meer over.
Zarayda roept herinneringen bij mij op aan Hadewych, vorig jaar. Zij werd in de eerste afleveringen ook wat passief, wat sullig, in beeld gebracht.
En daardoor zou je ook helemaal niet erbij stilstaan dat ze best eens ver zou kunnen komen. Als ze echt zo passief en ''sullig'' zou zijn, dan denk ik dat ze wel de eerste aflevering naar huis zou zijn gegaan.
Ik zeg niet dat zij de mol is, maar het zal me niet verbazen als ze het toch blijkt te zijn. In het laatste geval zou ik dan wel willen weten welke scpecifieke mol-acties er op haar naam staan, behalve het minieme bedrag dat ze tot nu toe heeft binnengehaald.
Ik kan de overeenkomsten idd wel zien. En Hadewych heeft zich ontwikkeld tot erg leuke kandidate. (hopen dat dat met Zarayda ook het geval is)
Dat je niet goed hoeft te zitten m.b.t de mol om erin te blijven hebben we echter ook al gezien (Karin
)
Op basis van acies in het spel kan ik haar ook nog niet uitsluiten, maar haar gedrag lijkt te oprecht voor een mol. Ik ben echter geen Lightman, dus uitsluiten kan ik haar niet...