Auteur Topic: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart  (gelezen 123212 keer)

Offline Yaco

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2013, 01:40:13 »

Ongeacht wie de mol is, de mol heeft Tim in het spel gebracht en een stokje voor een reguliere exit gestoken. Be it Kees of Zarayda :)

Waarom schijnen zoveel mensen te denken dat de mol Tim terug zou willen? En waarom zou het niet kunnen zijn dat er wel degelijk iemand af kon vallen? Dat is al in eerdere seizoenen gebeurd. Natuurlijk moet er dan in een andere aflevering alsnog niemand weg, maar dat hoeft geen ramp te zijn. Als laatste redmiddel zouden ze nauurlijk ook gewoon groene schermen kunnen geven aan iedereen. De mol is mijns inziens niet noodzakelijk voor de door de productie gewenste uitkomst.

Daarnaast denk ik dat de mol Tim niet terug in het spel zou willen omdat daarmee ook de kokers in het spel komen. (Naar wat ik vermoed de enige manier om geld te verdienen met de big 5 opdracht)

Offline Cactuss

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2013, 08:26:05 »
Daarnaast denk ik dat de mol Tim niet terug in het spel zou willen omdat daarmee ook de kokers in het spel komen. (Naar wat ik vermoed de enige manier om geld te verdienen met de big 5 opdracht)
Maar Tim wordt verdacht, dus meer verdenkingen naar Tim, is minder naar de mol. Het Patrick-Art verhaal van S11 zeg maar. Ik denk trouwens ook niet dat de mol enige invloed heeft op dit soort keuze's van de montage.

Offline EmileD

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2013, 08:31:32 »
Ik vind haar een vervelende en irritante kandidate: bang, schreeuwerig, zeurderig, klagend.

En als ze de mol blijkt te zijn, vind ik het helemaal een teleurstelling. Wat mij betreft is morgen haar laatste aflevering.
Amandla Awethu

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2013, 11:07:11 »
Waarom schijnen zoveel mensen te denken dat de mol Tim terug zou willen? De mol is mijns inziens niet noodzakelijk voor de door de productie gewenste uitkomst.

Misschien omdat er dan een persoon extra is die in het spel zit en niet de mol in het vizier heeft? Bovendien, wat maakt een mol nu uit of er een extra kandidaat terug het spel in komt, kandidaten een vrijstelling of jokers krijgen? Helemaal niets.

De mol is mijns inziens niet noodzakelijk voor de door de productie gewenste uitkomst.

Niet noodzakelijk, ho wacht eens even?  ??? Dit programma draait om de mol, de mol is juist noodzakelijk voor de door de productie gewenste uitkomst. Verder wordt de mol ook gedurende de serie op de hoogte gehouden door de productie, bijgestuurd waar nodig. Het is echt niet: jij bent de mol en vrijheid/blijheid. De productie heeft juist een bepaalde uitkomst voor ogen en kijkt welke rol de mol daarvoor dient te vertolken. En daarom zoeken ze per serie een bepaald type mol.

Dat de kokers terug in het spel komen vormt geen risico. De mol weet toch allang wat er in die kokers zit. En dan kun je als mol prima het nieuwsgierig aagje spelen en er als de kippen bij zijn om die kokers open te krijgen. Kwestie van de groep mee krijgen en te polsen wie nog meer impulsief handelt en meteen van de kandidaten die kokers wil openen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2013, 11:13:24 »
En als ze de mol blijkt te zijn, vind ik het helemaal een teleurstelling. Wat mij betreft is morgen haar laatste aflevering.
Gezien jouw posts in het Carolien-topic schijn jij maar één uitkomst te willen accepteren.  ::)
Dus ik ben bang dat je sws teleurgesteld gaat worden komende weken.

Zarayda zou haar angsten wat meer los moeten laten, zeker als ze toch besloten heeft mee te doen aan widm wat nu eenmaal deels gaat over grenzen opzoeken.  ;) Als molstactiek zou ik het niet direct denderend vinden maar daar geloof ik nog steeds niet zo in. Dat doet echter geen afbreuk aan het feit dat het verder een erg leuke, expressieve en spontane meid is wat mij betreft.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2013, 11:47:13 »
Ik hoop ook dat Zarayda morgen een rood scherm krijgt en weg gaat. Een bange passieve kandidaat :-\\ of mol ::). Geen leuke mol als blijkt dat zij de mol is. Ik kende haar niet voor de mol. Ik las dat ze bij bnn try before you die zit. Dan ben je toch niet bang als je aan zo'n programma mee doet. En in de mol wel de bangerik zijn of spelen. Ik vind er niks aan. Haar biechten daarentegen zijn wel leuk. Ze kan dingen leuk verwoorden en uitbeelden. Maar verder geen leuke kandidaat. Hopelijk er morgen uit, maar ik vrees toch Tim. ::ohno::

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2013, 13:20:01 »
C is the mole zou op Zarayda kunnen slaan (wat ik niet hoop!). De letter Z wordt in het Engels uitgesproken als DZie/TZie. Lijkt op de uitspraak van de letter C: See. 
Amandla Awethu

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2013, 13:28:12 »
Zarayda roept herinneringen bij mij op aan Hadewych, vorig jaar. Zij werd in de eerste afleveringen ook wat passief, wat sullig, in beeld gebracht.

En daardoor zou je ook helemaal niet erbij stilstaan dat ze best eens ver zou kunnen komen. Als ze echt zo passief en ''sullig'' zou zijn, dan denk ik dat ze wel de eerste aflevering naar huis zou zijn gegaan.

Ik zeg niet dat zij de mol is, maar het zal me niet verbazen als ze het toch blijkt te zijn. In het laatste geval zou ik dan wel willen weten welke scpecifieke mol-acties er op haar naam staan, behalve het minieme bedrag dat ze tot nu toe heeft binnengehaald.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2013, 13:57:34 »
C is the mole zou op Zarayda kunnen slaan (wat ik niet hoop!). De letter Z wordt in het Engels uitgesproken als DZie/TZie. Lijkt op de uitspraak van de letter C: See. 
Dat ligt er maar net aan, de uitspraak 'zed' is ook gewoon geaccepteerd.

Overigens wel interessant, waar wij zouden zeggen 'C van Cornelis' of 'Z van Zacharias', gebruiken ze hier het NAVO spellingsalfabet, dus de C van Charlie en de Z van Zulu.
The British are not impressed.

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2013, 14:18:12 »
Misschien omdat er dan een persoon extra is die in het spel zit en niet de mol in het vizier heeft? Bovendien, wat maakt een mol nu uit of er een extra kandidaat terug het spel in komt, kandidaten een vrijstelling of jokers krijgen? Helemaal niets.

Klopt. Ik ben het zeker met je eens dat de mol vast weinig tegen de terugkeer van Tim zal hebben. Tegelijk is dat waarom ik niet denk dat de mol Tim persé terug zou willen (extra verdachte daar gelaten)

Citaat
Niet noodzakelijk, ho wacht eens even?  ??? Dit programma draait om de mol, de mol is juist noodzakelijk voor de door de productie gewenste uitkomst. Verder wordt de mol ook gedurende de serie op de hoogte gehouden door de productie, bijgestuurd waar nodig.

Ik heb me hier een beetje ongelukkig uitgedrukt inderdaad. Natuurlijk is de mol wel noodzakelijk en zeker in de situaties die jij noemt. Ik bedoelde meer dat ik niet denk dat in dit specifieke geval (het zorgen dat er niemand naar huis moest) de mol noodzakelijk was.

Dat de mol op de hoogte gehouden wordt door de productie is natuurlijk logisch en maakt het ook leuker. Over het algemeen vind ik dat ze hier goed mee omgaan. Dat A-M vorig jaar echter de onderhandelingen van iedereen kon zien vond ik persoonlijk wat te ver gaan. (maar dat is een andere discussie)

Citaat
Dat de kokers terug in het spel komen vormt geen risico. De mol weet toch allang wat er in die kokers zit. En dan kun je als mol prima het nieuwsgierig aagje spelen en er als de kippen bij zijn om die kokers open te krijgen. Kwestie van de groep mee krijgen en te polsen wie nog meer impulsief handelt en meteen van de kandidaten die kokers wil openen.

Dat het waarschijnlijk niet al te moeilijk is ze open te krijgen kan ik in komen (is gebleken ook  ;D ) Geen risico zou ik echter niet zeggen. Als Tim niet terugkomt heb je helemaal geen risico op kokers die eventueel nog wat op kunnen leveren. Stel dat bijvoorbeeld Zarayda de mol is en Tim bevrijdt: die koker die Kees pakt heeft ze dan al geen controle meer over.

Zarayda roept herinneringen bij mij op aan Hadewych, vorig jaar. Zij werd in de eerste afleveringen ook wat passief, wat sullig, in beeld gebracht.

En daardoor zou je ook helemaal niet erbij stilstaan dat ze best eens ver zou kunnen komen. Als ze echt zo passief en ''sullig'' zou zijn, dan denk ik dat ze wel de eerste aflevering naar huis zou zijn gegaan.

Ik zeg niet dat zij de mol is, maar het zal me niet verbazen als ze het toch blijkt te zijn. In het laatste geval zou ik dan wel willen weten welke scpecifieke mol-acties er op haar naam staan, behalve het minieme bedrag dat ze tot nu toe heeft binnengehaald.

Ik kan de overeenkomsten idd wel zien. En Hadewych heeft zich ontwikkeld tot erg leuke kandidate. (hopen dat dat met Zarayda ook het geval is)

Dat je niet goed hoeft te zitten m.b.t de mol om erin te blijven hebben we echter ook al gezien (Karin >:D)

Op basis van acies in het spel kan ik haar ook nog niet uitsluiten, maar haar gedrag lijkt te oprecht voor een mol. Ik ben echter geen Lightman, dus uitsluiten kan ik haar niet...

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2013, 14:54:35 »
Nou, ik vind dat Hadewych in de eerste aflevering al erg leuk was. Maar ... ik vond Hadewych al leuk ver voor Wie is de mol? 2012 van start ging.
Amandla Awethu

Offline Molle Pietje

• Forumlid
  • Back to the roots in 2015
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2013, 15:41:20 »
Nou, ik vind dat Hadewych in de eerste aflevering al erg leuk was. Maar ... ik vond Hadewych al leuk ver voor Wie is de mol? 2012 van start ging.

o

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2013, 15:44:42 »

Offline cjr89

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2013, 15:54:17 »
Ik vond nog een opvallend moment in aflevering 2 zitten. Carolien gaat dan als laatste proberen die laserstraal die kluis te laten bereiken en dan is het contact met de porto verbroken die Tim in zijn handen heeft gekregen van Tania of Zarayda (slecht te zien).

Zarayda zegt hierover: En toen dacht ik, dat vind ík óók een mollenstreek. Ze zegt het op zo'n manier dat je het kan interpreteren als: Ik ben de mol, maar hier probeert iemand anders te mollen.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2013, 18:05:28 »
Als ze echt zo passief en ''sullig'' zou zijn, dan denk ik dat ze wel de eerste aflevering naar huis zou zijn gegaan.
In werkelijkheid werkt het spelletje toch net even anders. ;)

De eerste afvaller is degene die de eerste test het slechtst maakt. Als je elk antwoord op een testvraag ziet als een groep mensen, dan wil dat alleen maar zeggen dat je bij meer vragen dan alle andere kandidaten, gekozen hebt voor een antwoord dat staat voor een groep waar de mol niet in zat. Aangezien je nog bijna niks hebt om af te gaan is dat veelal toeval. Immers is, zo vroeg in het spel als aflevering 1, de kans dat je een vraag per ongleuk fout beantwoordt, nauwelijks anders dan de kans dat je een vraag per ongeluk goed beantwoordt. Dat heeft naar mijn idee helemaal niks met sulligheid of wat dan ook te maken, maar vooral met domme pech.

Edit: verder vind ik de negativiteit die hier heerst niet helemaal terecht. Op mijn individuele lijst grappige momenten zit ze in de middenmoot.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #155 Gepost op: 30-01-2013, 20:44:45 »
Ik vind haar een vervelende en irritante kandidate: bang, schreeuwerig, zeurderig, klagend.

Ze lijkt een beetje op die surinamer uit de Gouden Kooi.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 30-01-2013, 21:33:55 »
Waarom schijnen zoveel mensen te denken dat de mol Tim terug zou willen? En waarom zou het niet kunnen zijn dat er wel degelijk iemand af kon vallen? Dat is al in eerdere seizoenen gebeurd.

Is dat zo? Ik kan me in ieder geval namelijk niet herinneren. Elke keer tot nu toe dat er een bijzondere wending was waarbij het mogelijk was dat er niemand afviel of iemand terugkwam is er steeds ook niemand afgevallen danwel iemand teruggekomen (Paul, Richard, Gijs, Anniek, Joris, Barbara, Marit/William, groepsvrijstelling in aflevering 1 van seizoen 11) ... overigens meestal zonder toedoen van de Mol.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat er toch één pechvogel was, namelijk Nicolette ... maar verder? (sorry, misschien off-topic , maar ik vroeg 't me gewoon af)

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 30-01-2013, 22:03:10 »
Op Nicolette na zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Blijft overeind dat de mol er vaak niet veel mee van doen had. Bij de mastermindopdracht in 2011 moesten er namelijk ook 3 mensen hun scherm zien.
Nou realiseer ik me dat er wel degelijk een verschil was met deze keer: toen stond niet vast wie er zijn scherm moest zien, en als er dit keer iemand gekozen werd voor rood stond dat wel vast. De productie had daar dus gewoon de goede kandidaten kunnen kiezen. Toch had het ook daar kunnen gebeuren dat ze het zo slecht deden dat iedereen zijn scherm moest zien.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 30-01-2013, 22:45:28 »
Is dat zo? Ik kan me in ieder geval namelijk niet herinneren. Elke keer tot nu toe dat er een bijzondere wending was waarbij het mogelijk was dat er niemand afviel of iemand terugkwam is er steeds ook niemand afgevallen danwel iemand teruggekomen (Paul, Richard, Gijs, Anniek, Joris, Barbara, Marit/William, groepsvrijstelling in aflevering 1 van seizoen 11) ... overigens meestal zonder toedoen van de Mol.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat er toch één pechvogel was, namelijk Nicolette ... maar verder? (sorry, misschien off-topic , maar ik vroeg 't me gewoon af)

Ditzelfde geval deed zich eigenlijk ook in aflevering 1 voor: Als iedereen de vrijstelling had, was er niemand naar huis gegaan.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 30-01-2013, 23:39:06 »
Ditzelfde geval deed zich eigenlijk ook in aflevering 1 voor: Als iedereen de vrijstelling had, was er niemand naar huis gegaan.

Ja, inderdaad.