Nog wat goede Paulien argumenten van Hazijlst op het andere WIDM forum:
"Ik vind de clou dat de mol het perfecte gedicht heeft ingeleverd bij het theater echt briljant. Ik kan me zo voorstellen dat het ook makkelijker fouten tellen is, want alles wat je verandert is een fout. Paulien zegt tijdens die opdracht ook: we hebben woorden anders geschreven dan ik zelf had gedaan (zoiets) Dus ik kan me er iets bij voorstellen dat Paulien inderdaad het perfecte gedicht heeft geschreven en ze, samen met Joep en Carolien, fouten erin heeft gezet n.a.v. de andere gedichten.
Paulien kreeg de vraag: 'wie schreef het perfecte gedicht?'
Ze beantwoordde de vraag met: "We hadden geen perfecte versie, maar ik schreef het,"
Ik denk dat Tol is de mol niet klopt, omdat Paulien haar antwoord op de voorgaande vraag niet klopt. Dat ze van die cijfers wéér een C maakt... tja, Cornelisse is de mol :-)
Paulien ziet zichzelf in de spiegel (?) en lacht als laatste. (wie het laatst lacht is het...) Art haalt dit gezegde nog aan bij Carolien.
Executie:
Carolien beantwoordt een vraag over wat de geheime aanwijzing van de mol is:
1) tekeningen in het molboekje. 2) verdeel en heers. 3) enkel enkel dubbel dubbel.
De eerste slaat op Paulien, is echt een verborgen hint, want die komt nu pas naar voren. De andere hints komen tijdens de afleveringen steeds terug, niet echt verborgen aanwijzingen, dus? Dat enkel enkel dubbel dubbel kan Kees ook heel goed met zijn Volendamse vriendjes tijdens een jamsessie hebben bedacht.
Paulien zegt 'ik weet wie de mol is, namelijk Kees. Ik vind dat ze 'namelijk' wat vaag uitspreekt, maar misschien wil ik dat horen, hoor ;-) Het klinkt als nalek, Ze slikt dan de letters mij of me in...
Waar Paulien in de voorgaande tests steeds een antwoord op zichzelf invult, zien we nu alleen dat ze de laatste testvraag op Kees invult. Meer tonen van haar test zou misschien teveel opvallen, bovendien hoeft ze als mol geen test te maken. Van de anderen zien we wél het beantwoorden van 2 vragen.
En Kees is het niet! Hij zoekt zich een ongeluk naar zijn boekje. Als mol wil je snel je eigen boekje, anders val je door de mand."