Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 350909 keer)

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #60 Gepost op: 4-01-2013, 18:12:25 »
Erg leuke kandidaat, ik verwacht/hoop dat ze ver komt. ::ok::
🜃

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #61 Gepost op: 4-01-2013, 18:44:30 »
Volgens mij stond ze hier: http://goo.gl/maps/mPvQ3
Op Google wordt dit aangegeven als een kerk en aan het dak en het deurtje te zien, komt het wel overeen met wat we zagen in de aflevering. Spijtig dat er geen Street View is.

Ze stond dus best wel ver, inderdaad best wel een beetje geografisch gestoord  ;D
Volgens mij stond ze hier bij "Palm Bible Church" waar ook Ewout zijn extra kaartjes openmaakt. (De kerk is nog in aanbouw tijdens het nemen van de streetview shots). Op de stoeltje in de kerk staat "Palm B C". Is slechts een halve kilometer van Regina Mundi en grofweg in de zelfde richting vanaf het punt waar ze de aanwijzingen krijgt van een voorbijganger (ergens in de buurt van Soweto Market).

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 4-01-2013, 18:49:22 »
Palmb C  :o
De initialen van Paulien  ::)

grapje natuurlijk
#teamamaimiljaarde

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #63 Gepost op: 4-01-2013, 19:00:50 »
Volgens mij stond ze hier bij "Palm Bible Church" waar ook Ewout zijn extra kaartjes openmaakt. (De kerk is nog in aanbouw tijdens het nemen van de streetview shots). Op de stoeltje in de kerk staat "Palm B C". Is slechts een halve kilometer van Regina Mundi en grofweg in de zelfde richting vanaf het punt waar ze de aanwijzingen krijgt van een voorbijganger (ergens in de buurt van Soweto Market).

Bedankt! Ik kon t niet vinden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Luminary

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 4-01-2013, 19:03:54 »

Inderdaad, dat zal het wel geweest zijn, mooi speurwerk.  ::ok::
Had helemaal niet gekeken naar de stoeltjes, maar dat is wel duidelijk.
Uiteindelijk was ze dan niet meer zo ver, arme Paulien toch  :P

Edit: Mooi mapje trouwens!

Offline Locusta

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #65 Gepost op: 5-01-2013, 06:23:51 »
Nouja, als dat bekrompenheid is, dan ben ik met enige trots bekrompen. Prima hoor. Maar je ziet wel dat de kwestie rondom die uitspraak enorm afleidt van de inhoudelijke discussie over haar al dan niet verdachte acties tijdens en tussen de opdrachten. Dat alleen al zou mijns inziens een taalvirtuoos als zij moeten hebben zien aankomen.

Sowieso vind ik het vreemd dat iemand die bekend staat als taalvirtuoos geheel nodeloos een dergelijke uitspraak doet. Zíj van alle mensen moet voor de emotie die ze op dat moment had toch een mooiere uitdrukkingsvorm hebben moeten kunnen vinden. Misschien had ik het ook een stuk minder erg gevonden als zeg een Daniël of een Kees dat zegt. Maar Paulien had bij mij op basis van haar twee boekjes een reputatie als gebruiker van interessante taal. Die reputatie staat dus nu op het spel.

Dat heeft niks met het woord "kut" op zich te maken, maar alles met het feit dat het net Paulien is die zoiets zegt.

Dus ze had moeten zeggen:'Ik voel het in mijn "synoniem van vagina"?'

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #66 Gepost op: 5-01-2013, 09:33:33 »
Ik ga na aflevering 1 voor Paulien als Mol. Je als "geografisch gehandicapt" introduceren lijkt me voor de Mol slim, dat kan nog in veel opdrachten van pas komen. Meteen lekker niet aankomen bij de kerk maar heel ergens anders levert leuke beelden op. Wel aankomen en geen of slechts één envelop inleveren lijkt misschien minder verdacht en daarom een betere strategie voor de Mol, maar ik denk dat deze beter in de grotere groep op kan gaan die helemaal niet aan komt.

Als we Paulien bij haar biecht bij het bungeejumpen moeten geloven probeerde ze Zarayda "echt niet te naaien". Ik neem even aan dat ze hier de waarheid spreekt. Ze gunde Zarayda dus de vrijstelling, als een van de weinigen van haar groep, alleen mislukte dat. Waarom gunde ze Zarayda de vrijstelling? Als Mol speel je het spel misschien niet zo hard om een ander wat te misgunnen, bovendien kun je door iemand wat te gunnen vertrouwen winnen. En de kans op 1000 euro dan? Die was wel erg klein, wat de opdracht helaas ook meteen een bijna onmogelijke maakt om iets zinnigs te kunnen zeggen over wie de Mol is. Toch denk ik dat de Mol niet zoals Joep met een plan zou komen om de andere vijf allemaal een vrijstelling te geven. Heel simpel geredeneerd is hoe meer vrijstellingen in het spel ook hoe meer kans op geld in de pot. Zarayda en Tania steunen Joeps plan.

Verder is Paulien een slimme vrouw die ook een soort onhandigheid over zich heeft die vaak kenmerkend is voor een Mol. Ze lijkt me goed in de groep te liggen, en komt in aflevering 1 niet al te verdacht over. Niet zo verdacht als bijvoorbeeld Tim en Daniël van wie enkele vreemde acties duidelijk in beeld zijn.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 5-01-2013, 10:39:56 »
Ik verdenk ook Paulien na aflevering 1,
Heinz heeft hele goede argumenten. (Maar ik zat daarvoor ookal op Paulien.)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 5-01-2013, 15:01:18 »
Ik denk ook Paulien! Vooral omdat iemand die zo snel verdacht is als Zarayda voor een mol wel heel handig is om in het spel te houden, en inderdaad, echt niemand zou zijn vrijstelling verkopen.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 5-01-2013, 16:17:19 »
Grappig, voor de serie begon stond Paulien niet direct bij mijn verdachten maar nu acht ik haar zeker mogelijk als mol.
Ik ben het in grote lijnen eens met wat Heinz al schreef hierboven. We kunnen nu eenmaal weinig concreets afleiden aan afl 1 door vaagheid omtrent wie waar precies geweest en waarom de helft van de groep nooit aangekomen is- evenmin aan het bunjee jumpen door alle doordenk kronkels die je als mol aan kunt voeren voor je keuze.

Ik denk dat we het idd moeten zoeken in wat precies belicht wordt en vooral: wat duidelijk onderbelicht wordt.
Eén van de redenen dat ik vooralsnog Joep niet verdenk is juist door die dubbeldenk-theorie waarin hij iedereen aanzet tot het weggeven van een vrijstelling. Het is sws een zeer drukke tactiek die mi niet vol te houden is gedurende een lange tijd. En die iig sws opvalt bij mensen. Idem dito voor Tim met zijn actie naar Janine toe. Het is wel mogelijk maar waarom zou de mol zijn of haar best doen om zich in een zo vroeg stadium in de kijker te spelen?

Ik denk idd dat de Mol prima op kon gaan in de groep die allemaal om vage redenen nooit aangekomen is, en de bliksemafleider Ewout was helemaal mooi omdat iedereen zich vervolgens vestigde op de enveloppen in plaats van te vragen waarom die anderen nooit meer op tijd aangekomen waren.

Het enige wat me wel opvalt is dat ze wel erg opvallend niet intensief staat te luisteren naar Art bij bepaalde uitleg. Iedereen heeft natuurlijk zijn of haar manier van concentreren maar kandidaten letten op alles qua afwijkend gedrag dus waarom niet gewoon intensief luisteren net zoals de anderen?

Ik heb nog geen definitieve hoofdmolkeuze gemaakt maar Paulien is zeker een optie. Ik vond haar observatie over Ewout en hoe nerveus hij was ook wel interessant trouwens. Ze observeert graag dus als ze de Mol niet is verwacht ik in principe wel dat ze er nog wel een tijdje in zit gesteld dat ze op het juiste molspoor komt in dat geval.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 16:19:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tunnelbouwer

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 5-01-2013, 16:46:10 »
Ha Heinz, leuk dat je op Paulien zit. Ik ben benieuwd, ze staat in mijn top3. Waar ik met name op ga letten is of zij meer woordspelingen maakt die als hint kunnen verwijzen naar de mol (zoals geografisch gestoord). De reden dat ze bij mij nog niet op 1, maar wel in de top3, staat is dat er nog te veel 'bij bedacht' moet worden. Ze doet niets mols, maar ook niets onmols. Daarmee past ze wel weer goed in het beeld dat je als regie wilt scheppen van de mol..

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #71 Gepost op: 5-01-2013, 17:04:39 »
Als je alles heel rationeel beschouwt, dan is Paulien de mol na twee opdrachten. Daar ben ik het met Heinz eens.

...Maar ik geloof niet dat zij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 17:08:40 door Avogadro »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 5-01-2013, 17:18:05 »
Paulien heeft het over 'geografisch gehandicapt' niet 'gestoord'.
Komt qua betekenis wel overeen, behalve dan dat blindheid uiteraard ook een handicap is.
Zoals een Mol blind kan zijn onder de grond ('geo') dus.  8)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 5-01-2013, 19:09:38 »
Grappig dat Paulien zo verdacht wordt hier. Ik kreeg echt totaal geen mol-vibe bij haar.  :D

Offline Molloot_4ever

• Forumlid
  • To mole or not to mole, that's the question...
« Reactie #74 Gepost op: 5-01-2013, 19:27:34 »
Ik gruwel van haar. Van haar verschijning, haar manier van praten en wat ze allemaal zegt. Die opmerking over haar geslachtsdeel zullen best veel mensen om hebben gelachen maar ik vond het niet passen in een programma van niveau als Wie is de Mol. Niet veel mensen zullen het er mee eens zijn aangezien ze zo opgehemeld wordt op dit forum alsof het een 1 of andere ontzettend geestige grootheid is maar ik hoop dat ze er héél snel uit ligt  :-X

Inderdaad, helemaal mee eens!!!  ::ohno::
Soetkees is de mol

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #75 Gepost op: 5-01-2013, 19:32:28 »
Al die klagers over Soundos toen de tijd, hadden hun mening ook binnen 3 afleveringen aangepast naar positief. Dus we zullen zien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #76 Gepost op: 5-01-2013, 19:38:29 »
Nu ik in eens iedereen naar Paulien zie switchen ben ik ineens minder geneigd haar te verdenken ???
...óf niet!

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 5-01-2013, 19:41:53 »
Nu ik in eens iedereen naar Paulien zie switchen ben ik ineens minder geneigd haar te verdenken ???
dit heb ik ook
#teamamaimiljaarde

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 5-01-2013, 19:42:55 »
Haha ik ook, ze is mijn mol maar nu meer mensen dat blijkbaar denken word het wel minder.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 5-01-2013, 19:46:31 »
Had eerst Ewout als mol omdat ik dacht dat PAulien de mol niet kon zijn
maar sinds aflevering 1 is ze mn hoofdverdachte
#teamamaimiljaarde