Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 351297 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #560 Gepost op: 10-02-2013, 12:08:45 »
::respect::"Laat los...laat los"

En nu weer verder met hints zoeken.
Nieuw (oud, maar nu 100% zeker-)feit:

Paulien molde met zender!
Die staat!  ::ok::

Bijkomend werd aangegeven dat Paulien samen met Janine aan de tafel met de geldenveloppes stond.
Zij kan dus gemakkelijk geld eruit gehaald hebben en weggegooid hebben in de minedump.

maar evengoed kan je zeggen dat Kees of Daniël geld uit hun enveloppes gehaald hebben toen ze hem vonden.

Maar... persoonlijk vind ik het eerste leuker
klaar voor de strijd

Offline Jannes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
« Reactie #561 Gepost op: 11-02-2013, 07:36:24 »
Wat mij ook nog opvalt is dat als Daniel zijn vragen beantwoord aan Art, Daniels laatste antwoord "Paulien" is. Daarna wordt er niets meer gezegd tussen Art en Daniel. Art knikt dan alleen in de richting waar hij heen moet. Stuurt Art Daniel daarmee naar Paulien, die de mol is?

Edit.  kijk het fragment terug om te zien wat ik bedoel, op 23.47
Edit. in laatste aflevering bedoel ik
Ik denk zelf dat dit heel goed een aanwijzing kan zijn. Het lijkt op de aanwijzing in seizoen 11, waar er in twee shots achter elkaar gezegd wordt, door PJ dacht ik: "wie is de mol?" en "Patrick"
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 07:57:37 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #562 Gepost op: 11-02-2013, 07:39:27 »
Kan mijn laatste posting nog iets met Horen zien en zwijgen te maken hebben? Art hoort "paulien" en zwijgt en daniel ziet. Maar de volgorde klopt dan niet. Of ziet art vanaf de balustrade Paulien ook. Maar nu wordt het erg ver gezocht.
Dat dan weer wel

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #563 Gepost op: 11-02-2013, 07:52:43 »
Vooropgesteld dat ik Paulien een erg leuke kandidate vind, en ik ook geen moeite ermee zou hebben als ze uiteindelijk de mol zou blijken mits haar verhaal en sabotages mooi zijn aan het einde.  ;)

Paulien molde met zender!
Die staat!  ::ok::

Ik zie echt niet in waarom dit een 'sluitend bewijs' is dat hier sabotage plaats heeft gevonden.  ???
Misschien stond het zendertje gewoon wel niet aangeschakeld, foutje.

Het is namelijk opvallend dat dit alleen in het extra beeldmateriaal getoond wordt en niet in de tv uitzending. M.a.w. dit lijkt me zuiver bedoeld voor mensen die alles uitpluizen en hier iets achter zoeken. Als achteraf blijkt dat dit idd een sabotage is geweest waar de gewone kijker niks van heeft gemerkt kan ik me zo voorstellen dat die denken: waar slaat dit op hoe hadden wij dat kunnen raden?

M.a.w. als het echt een ding was, had ik verwacht dat het op één of andere manier in de uitzending was gekomen, net zoals het gestolen (??) geld.. Zelfs al was het maar in de biechts o.i.d.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 07:54:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #564 Gepost op: 11-02-2013, 19:02:10 »
Na de dakotavlucht zegt zij in de bus dat ze zich moeten focussen op de info die op de kaartjes stond.
Gesteld dat zij de mol is, zou dit een goede actie zijn om andere af te leiden.
klaar voor de strijd

Offline Luminary

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 11-02-2013, 19:08:55 »
Ga de Paulientunnel toch een beetje veralten na het zien van aflevering 6, als ze zo zeker zijn dat Tim op Paulien stemde, kan ze het bijna niet meer zijn. Wel verdacht dat ze het zo opvallend in de montage stoppen, maar nijg toch meer naar Zarayda op dit moment.

Edit: aflevering 5 -> 6
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 19:15:39 door Luminary »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 11-02-2013, 19:16:31 »
Als Belg heb ik net opgezocht waar Purmerend ligt.
Het zou een deel zijn van Amsterdam.

Alleen Paulien en Daniël zijn afkomstig van Amsterdam.

het grappige is dat er een glasherstelbedrijf (of zoiets) bestaat in Purmerend
met de naam Kees Tol BV. :)

klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 11-02-2013, 19:19:40 »
Ga de Paulientunnel toch een beetje veralten na het zien van aflevering 6, als ze zo zeker zijn dat Tim op Paulien stemde, kan ze het bijna niet meer zijn. Wel verdacht dat ze het zo opvallend in de montage stoppen, maar nijg toch meer naar Zarayda op dit moment.

Edit: aflevering 5 -> 6

Ik weet het niet. Het is dit seizoen wel duidelijk geworden dat Tim heel goed kan liegen, dus ik twijfel nog.
Kees blijft mijn mol, maar Paulien zou ook best de mol kunnen zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #568 Gepost op: 11-02-2013, 21:15:55 »
Na de dakotavlucht zegt zij in de bus dat ze zich moeten focussen op de info die op de kaartjes stond.
Gesteld dat zij de mol is, zou dit een goede actie zijn om andere af te leiden.
Bovendien kan ze zo haar hint geven aan het eind bij de executie. Als niemand deze info had geleerd, was het wel heel raar als zij als enige wel '13' kon beantwoorden.

Dat is niet waar, het is een aparte stad en gemeente.
The British are not impressed.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 11-02-2013, 21:41:15 »
ligt het in de buurt van Amsterdam dan?

Want ik had er nog nooit van gehoord
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #570 Gepost op: 11-02-2013, 21:47:48 »

Alleen Paulien en Daniël zijn afkomstig van Amsterdam.

het grappige is dat er een glasherstelbedrijf (of zoiets) bestaat in Purmerend
met de naam Kees Tol BV. :)

Het is al gezegd, maar het is zeker geen deel van Amsterdam. Wel zijn er veel Amsterdammers naar Purmerend getrokken in de afgelopen decennia, zodat Purmerend nu voornamelijk door oud-Amsterdammers wordt bewoond, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
De naam Tol is een veel voorkomende naam in deze contreien.
Ik kan het weten, want ik woon er dus redelijk dicht in de buurt.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #571 Gepost op: 12-02-2013, 21:03:52 »
In de molmail zie je een extra filmpje over het verdwijnen van de pot. Daar zie je dat Daniël ook Paulien in vertrouwen neemt. Die raad hem vervolgens aan te wachten met actie tot Tania zelf ontdekt dat ze de pot kwijt is. Later zegt Paulien in een biecht dat Kees dit idee geopperd heeft. Volgens mij kan Paulien gewoon heel goed liegen. Vond het in ieder geval wel tegenstrijdige informatie. Kan er verder geen conclusie aan verbinden. ::)

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #572 Gepost op: 12-02-2013, 21:14:20 »
In de molmail zie je een extra filmpje over het verdwijnen van de pot. Daar zie je dat Daniël ook Paulien in vertrouwen neemt. Die raad hem vervolgens aan te wachten met actie tot Tania zelf ontdekt dat ze de pot kwijt is. Later zegt Paulien in een biecht dat Kees dit idee geopperd heeft. Volgens mij kan Paulien gewoon heel goed liegen. Vond het in ieder geval wel tegenstrijdige informatie. Kan er verder geen conclusie aan verbinden. ::)

Ik had het filmpje heel vluchtig gekeken, omdat ik weg moest, maar die tegenstrijdigheid viel mij ook al op inderdaad. Ga hem zo nog eens op mijn gemak (en vooral zónder kinderen) terug kijken.

Edit: Daniel vertelde inderdaad aan haar dat hij het geld in de bus had gevonden, omdat hij achter Tania zat (en Kees zat voor Tania). Ze zegt inderdaad "Kees heeft het gevonden en hij heeft het bij zich gestoken en hij heeft gezegd 'we zeggen er niets over tegen Tania, want ze moet maar voelen hoe erg dit is'". Kees zegt even later aan Daniël "nu heb jij het geld, dus bij deze" (nadat ze besloten dat Tania geen penningmeester meer kan zijn). Vervolgens zegt Daniël wel dat hij het geld geteld heeft, maar niet hoeveel erin zit (en Tania zou dat volgens hem dan ook niet weten). Maar goed, dat wordt meer voor het topic Molmail. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2013, 21:44:32 door Zwanee »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #573 Gepost op: 12-02-2013, 22:01:39 »
Ik had het idee dat ze Daniël bedoelde toen ze Kees zei. Het is vrij duidelijk dat Daniël het gevonden had, dus waarom zou het anders zijn?
The British are not impressed.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 12-02-2013, 22:14:10 »
Ik had het idee dat ze Daniël bedoelde toen ze Kees zei. Het is vrij duidelijk dat Daniël het gevonden had, dus waarom zou het anders zijn?

Ik kreeg zelf niet de indruk dat zij Daniël bedoelde. Of misschien bedoelde ze wel Daniël, maar waarom zegt ze dan Kees? Zoveel lijken die namen nu ook niet op elkaar. Bij de executie van Tania zie je Kees heel duidelijk nadenken, terwijl het gezicht van Paulien (zoals gewoonlijk) nauwelijks een spier lijkt te bewegen.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #575 Gepost op: 12-02-2013, 23:02:21 »

Ze zei volgens mij ook dat Kees de pot had gevonden, terwijl dat Daniël was..

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 12-02-2013, 23:25:12 »
Het was geen biecht waarin Paulien dit vertelde maar tijdens de interviews bij de persconferentie. Dat was in december ,ruim een half jaar na de opname's.Misschien wist ze niet meer hoe het precies zat en haalde ze Daniel en Kees door elkaar?

Dat zou goed kunnen, omdat het Kees was die het uiteindelijk in de groep gooide. Dat onthou je waarschijnlijk beter (na zoveel tijd) dan zo'n onderonsje.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 12-02-2013, 23:33:50 »
Het was geen biecht waarin Paulien dit vertelde maar tijdens de interviews bij de persconferentie. Dat was in december ,ruim een half jaar na de opname's.Misschien wist ze niet meer hoe het precies zat en haalde ze Daniel en Kees door elkaar?

Dus in een extra filmpje over de pot zat een stuk persco uit december? En waarom zou ze dat in december aan de pers vertellen? De uitzendingen waren toen nog helemaal niet begonnen en niemand wist nog (behalve kandidaten en crew) dat er iets met die pot ging gebeuren, laat staan hoe en wat?

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 13-02-2013, 00:00:33 »
Dus in een extra filmpje over de pot zat een stuk persco uit december? En waarom zou ze dat in december aan de pers vertellen? De uitzendingen waren toen nog helemaal niet begonnen en niemand wist nog (behalve kandidaten en crew) dat er iets met die pot ging gebeuren, laat staan hoe en wat?

Paulien vertelt dit niet aan de pers, maar aan de interviewers van WIDM tijdens de persconferentie. Dit doet de Avro al jaren hoor. Zo geven ze de kandidaten de kans om terug te blikken op de serie (en dit wordt dan als extra beelden verspreid op de website, nooit in de serie zelf).

Onopic: ik vond de 'foute vertelling' van Paulien ook erg opvallend. Ik ben benieuwd of we hier nog iets achter moeten zoeken.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 13-02-2013, 00:09:00 »
Paulien vertelt dit niet aan de pers, maar aan de interviewers van WIDM tijdens de persconferentie. Dit doet de Avro al jaren hoor. Zo geven ze de kandidaten de kans om terug te blikken op de serie (en dit wordt dan als extra beelden verspreid op de website, nooit in de serie zelf).

Onopic: ik vond de 'foute vertelling' van Paulien ook erg opvallend. Ik ben benieuwd of we hier nog iets achter moeten zoeken.

Ok, dan zal het wel zo zijn. Ik had er nooit iets van gehoord en weet dus ook niet waar ik dat uit af moet leiden. Maar jullie zijn het zo eensgezind eens, dat ik niet anders kan dan het dan maar aan te nemen..  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 00:19:32 door Whiskers »