Ik denk eigenlijk dat "spot the big five" helemaal niet slaat op de kandidaten in de kooien, maar op onontwikkeld geld in 5 verschillende kokers, waar 5 verschillende briefjes geld uit hadden horen te komen. We hebben al gezien dat al het molgeld een bepaald dier erop heeft staan met daarbij behorend een bedrag. Tim had er 3, waarschijnlijk waren er nog 2 onderweg te vinden?
Het fototoestel is dan een soort afleiding en tegelijkertijd een hint naar waar het werkelijk om gaat, n.l. geld op fotopapier.
Wat ook wel opvallend is, is dat Zarayda en Paulien het er onderweg over hebben met elkaar dat ze deze opdracht moeten doen voor geld in de pot, maar aan het eind als Art zegt dat ze veel geld hadden kunnen verdienen, beweert Paulien dat ze nooit gehoord heeft dat het om geld ging.
Hopelijk horen we er in de slotaflevering nog iets over.
Art zegt ergens in aflevering 5 dat er tot dan ruim 40.000 euro verdiend had kunnen worden, en 10 kokers.
Die 10 kokers kunnen terug herleid worden naar 7 kokers van de safaritocht (3+4 enveloppen) en 3 kokers die Tim had meegekregen. Dus ik denk niet dat er nog 2 kokers verstopt lagen.
Dus of het vele geld zat in die 3 kokers van Tim (en die dus alle drie vrij snel geopend zijn), en de kandidaten hadden gemist dat Tim die bij zich had, of er zaten ergens enveloppen met gewoon geld dat ze hadden kunnen vinden. Helaas is de kaart van het terrein niet zo goed te zien. Dit mysterie zal pas in aflevering 10 duidelijk worden vrees ik.
Paulien is mysterieus, en dus lastig in te schatten. Dat zegt Carolien ook, dat ze Paulien niet kan "lezen". Dat is verdacht, want het is een goede moleigenschap. Als kandidaat is het ook erg nuttig. Anderen verdenken je, en jij kan ongestoord door speuren.
Ik denk zelf dat Paulien niet de mol is. Ze heeft weinig echte grote mollenstreken uitgehaald. Ze springt voor geld. Ik hou haar op een sluwe kandidaat, maar die weinig geld binnen haalt door haar fysieke aanleg. Dat ze sprong voor die 500 euro was daarom extra bijzonder.